Ha die Jim,
Sleutelen onder de auto doe ik op 2 manieren snelle manier auto op oprijbokken zetten. Andere manier dan zet ik de mini op de brug thuis.
- Login of registreer om te reageren
Ha die Jim,
Sleutelen onder de auto doe ik op 2 manieren snelle manier auto op oprijbokken zetten. Andere manier dan zet ik de mini op de brug thuis.
Ik pak de garagekrik en krik de auto zo hoog mogelijk op en daar zet ik dan assteunen onder. Dit doe ik zowel links als rechts en dan is mijn auto ongeveer 40 a 50cm hoger.
Het nadeel hiervan is dat het alleen voor of achter is en niet allebei.
Als veiligheid zet ik ook nog de garagekrik eronder mocht het fout gaan.
Misschien moet ik maar eens oprijblokken kopen, want heel prettig voel ik me er niet bij, maar gebrek aan beter.
.. assteunen (en dan nog voorzichtig te werk gaan)
nooit *alleen* op de krik .. 600 kg is te zwaar om in je uppie onderuit te komen
HTH,
Theo van den Bogaard
Zeker nooit alleen op de krik of als je levens moe bent. killed in action
hoi,
ik zet me auto gewoon op legen kraten bier
werkt perfect
alleen als je ze te lang er onder laat staan heb je geen rechte kratte bier meer over.
vond de winkel niet zo leuk
Lege bierkratten???...Pak dan gelijk kartonnen dozen.
Ik denk dat als je niet uitkijkt dat er een moment komt dat jij het ook niet zo leuk gaat vinden als je der onder ligt!!!
Lees jij nog es de post van 'Theo van den Bogaard' 10 keer over!
Die opijblokken, waar zijn die te koop? Automaterialenzaak? En ook belangrijk, wat kosten ze?
Jim
bierkratten krijg je niet zo maar stuk
je heb groten oppervlakte waar je je kracht over verdeel.
je moet ze goed er onder zetten en staat als een huis
me mini heeft er een paar werken op gestaan zonder problemen
greetz
Ernie
Bokken zijn te koop bij de brezan en dergelijke. heb er dacht ik 20 euro voor betaald....
Ik zou der zelf niet met een veilig gevoel onderliggen maar dat moet een ieder voor zich weten natuurlijk...
groeten Maarten
oprijsteunen (op marktplaats v.a. 10 euro tot plm 40)
alleen niet handig als je aan de ophanging of remmen wilt werken ...
bij Halfords setje assteunen 2 stuks 2-ton 13,50
of in combinatie met garagekrik 26,95
FWIW,
Theo van den Bogaard
bij mij is het een combinatie van alles
ik moet eerst een stellage maken met dikke houten planken om mijn garage in te komen. (heb een ontiegelijke grote heuvel voor de garage)
dan rijd ik hem op de oprijbokken en krik ik de achterkant op om er vervolgens assteunen onder te zetten.
als ik voor de wielen eraf moet hebben rijd ik hem uiteraard andersom naar binnen
ik heb van die oprij steunen zelf gemaakt van dik plaatstaal. zijn ongeveer 50cm hoog en lood zwaar maar ik weet wel dat ik er veilig onder kan liggen en aan mn auto trekken en duwen. die zijn makkelijk als je aan je moter moet werken je zet je auto er zo op en staat goed en stevig.
maar wil je aan je ophanging remmen enz werken moet je van die steunen hebben die je onder je as of een ander stevig punt.
Ook nooit stenen gebruiken, kunnen in één keer barsten.
En gebruik ook een bril om je ogen te beschermen wanneer nodig!
gat graven in je tuin diep genoeg dat je er goed in kan staan, De zijkanten versterken van het gat.
En dan kan je je auto er boven op zetten.
Moet je het gat niet te breed en te kort maken
groetjes Dominic.
hou de Aldi en Lidl ook eens in de gaten , daar heb ik 2 assteunen gekocht voor 11 euro tuv gekeurd tot 2000 kilo
met zelf gemaakte oprij blokken,
vind ik zelf heel handig; ik zet m'n mini er zelfs
op als ik aan de moter moet werken anders sta ik tveel krom!!!
Ik rij hem meestal met 1 kant op de stoep en de andere kant krik ik op, en ondersteun hem dan met assteunen
Peet schreef:
Ik rij hem meestal met 1 kant op de stoep en de andere kant krik ik op, en ondersteun hem dan met assteunen
sleutel jij dan gewoon op straat???
of heb je een stoep bij je thuis in de tuin???
grtzz
ik woon in een flat en hij past net niet in de lift dus ik zal wel op de straat moeten
ik hoef gelukkig niet iedere dag onder m'n mini te zijn.
http://storage.msn.com/x1plNnYOCtkvEffr ... eVup9RoSbR
zoals je ziet opkrikken en dan op de assteunen, zijn bij iedere autozaak te koop en laatst hadden ze ze bij de action ze zelfs
Ingediend door Mini Martin op wo, 02-02-2005 08:13
Sebastiaan schreef:
Ik pak de garagekrik en krik de auto zo hoog mogelijk op en daar zet ik dan assteunen onder. Dit doe ik zowel links als rechts en dan is mijn auto ongeveer 40 a 50cm hoger.
Het nadeel hiervan is dat het alleen voor of achter is en niet allebei.
Ik zou niet weten waarom niet.
Als je eerst voor op assteunen zet, kan je daarna de achterkant omhoog zetten.
En het valt echt niet om.
grtzz Martin
ik pak op m'n werk de heftruck en dan til je hem zo op. wel ff opletten dat de lepels netjes onder het subframe zitten natuurlijk. kan bijna niet steviger staan.
greetzzz
Bij heuts heb je oprij steunen voor 15 euro per stuk en ik heb dezelfde voor 25 euro (2 stuks) bij de leger dump gehaald. (misschien goed idee om eens te kijken)
mr. cooper schreef:
sleutel jij dan gewoon op straat???
koppakking vervangen gewoon midden op straat, geen enkel probleem, je hebt wel veel bekijks en je komt erachter dat in 1 keer je hele straat verstand heeft van auto's.
zo vertelde mijn overbuurman tegen zijn buurman dat ik de cilinders aan het vervangen was, omdat ik de kleppen eruit gehaald had. ik had net de dubbele carbs eruit gehaald en naast de auto gelegd
hierbij een linkje naar marktplaats waar toevallig een setje steunen aangeboden wordt:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /27406.htm
Ja leuk is dat he, als mensen zich er mee gaan bemoeien. Bij mij zijn het eigenlijk alelen altijd van die kinderen en das wel vaak vinden. Wat ben je aan het doen? Waarom? Hoezo dan? je kent het wel....
Ik ben ook altijd gewoon voor de deur aan het sleutelen en niemand die daar problemen mee heeft, integendeel er komt altijd wel even iemand kijken wat je aan het doen bent, of net zoals laatst dat ik met iets bezig was kwam er iemand aanzetten met een zet engelse maat sleutelset, omdat ie er zelf niets meer aan had
En iemand gooide laatst een embleem van MG van drie hoog naar me toe. Het was een MG embleem, maar ik vond het toch lief
Waar plaatsen jullie je assteunen onder? Ik heb van die dingen gekocht, maar de assen en draagarmen van me mini lijken me een beetje dun om 600 kilo te dragen zonder te verbuigen....
Oja, en als ik een garagekrik heb waar zet ik die onder dan??
Jim
NIET OP JE ASSEN OF DRAAGARMEN ZETTEN S.V.P.!
Krik je auto op op de plaatsen van het subframe en zet je assteunen onder je subframe, dan kan er ( bijna) niks mis gaan.
O ja, als je gaat "krikken" ( ik weet het, ik weet het, inkoppertje) zet je auto wel op de handrem als je alleen de voorste twee wielen omhoog krikt.
Wil je de achterste ook omhoog krikken, zet dan je auto in zijn eerste versnelling.
Fazerray schreef:
Wil je de achterste ook omhoog krikken, zet dan je auto in zijn eerste versnelling.
Nog beter is 't om 'm in z 'n achteruit te zetten .
Poolrev schreef:
Fazerray":1t54ab0v]Wil je de achterste ook omhoog krikken, zet dan je auto in zijn eerste versnelling.
Nog beter is 't om 'm in z 'n achteruit te zetten .[/quote:1t54ab0v]
Da`s ook een mogelijkheid!
Verbuig ik dan ook niet op e.o.a. manier mijn voorsubframe??
Ik ga het maar proberen dan...
Thanx i.i.g.
Jim
Tot hoever zou je de auto aan 1 kant kunnen opkrikken? Dus bijvoorbeeld de linkerkant de lucht in met voor en achterwiel. Ik wil nl met mijn uitlaat aan de slag en aangezien die van voor tot achter loopt, kan je er op deze manier het beste bij. Alleen heeft iemand hier ervaring mee en tot hoever kan je dat doen, zonder dat ie omvalt? Moet er niet aan denken trouwens.... brrrr
Zonder asssteunen nooit doen. In een uurtje zit ie er ook onder zonder krik....
ik heb ook zelf me uitlaat vervangen op straat, gewoon op de oprijsteunen rijden met de achterkant. (of op blokken zetten wat jij wil) en dan kun je eronder liggen dan is het gewoon een kwestie van losschroeven en klaar.
succes
Sjimmie schreef:
Sleutel onder de auto... ¿Hoe doen jullie dat? Met de krik, oprijplaten of op een andere manier?
Jim
Brug. Ik heb de keuze uit een 2-koloms- en een 4-kolomsbrug
Kevski Style Geplaatst: Vr Apr 01, 2005 9:07 am Onderwerp:
Zonder asssteunen nooit doen. In een uurtje zit ie er ook onder zonder krik....
Ja dat snap ik, zonder assteunen niet onder de auto. Maar dat was de vraag niet, ik wilde weten of het mogelijk is en zo ja, tot hoe ver kan je de auto aan één (zij)kant opkrikken?
Ingediend door Gruttepier op za, 02-04-2005 13:26
Aardig ver hoor. Het zwaartepunt van de auto ligt namelijk aardig laag. Met een normale autokrik kun je een mini niet laten kantelen.
owkee, maar ik heb een autokrik van een daihatsu feroza (4x4) dus die gaat iets hoger... Heeft niemand ervaring hiermee? Of heb ik gewoon een dom idee?
Gaat gewoon goed. heb hier een krik die een halve eter de lucht ingaat zonder problemen....
Ingediend door yanick_mini_01 op za, 02-04-2005 19:35
ikzelf heb een smeerput in de garage ook erg handig om aan de onderkant van de wagen te werken
je rijdt de auto er gewoon over en kruipt erin en sleutelen maar
RE: Sleutelen onder de auto....??
Ingediend door Sjimmie op di, 01-02-2005 11:12
Sleutel onder de auto... ¿Hoe doen jullie dat? Met de krik, oprijplaten of op een andere manier?
Jim