slijtage carburateur

RE: slijtage carburateur

Kan iemand zeggen bij welke kilometerstand je een versleten carburateur kunt verwachten?

RE: slijtage carburateur

Dat kan je niet zeggen. er zijn zoveel factoren die daar op van invloed zijn. Als je veel snelwegkilometers maakt en je gaspendaal lekker constand vasthoud beweegt er vrij weinig in de carb. Rijd je veel stadsverkeer word het een heel ander verhaal. En de kwaliteit van het brandstoffilter is ook zeker van invloed daarop. Twijfel je of je carb gereviseerd moet worden? Want een revisieset voor een SUtje kost geen fluit.

RE: slijtage carburateur

Hoi Puritan,
bij mijn weten heeft er nooit eerder een brandstof-filter opgezeten en wat het gebruik betreft, ik denk dat de meeste ritjes korte of stadsritjes zijn geweest. Met 130.000 km in 23 jaar tijd moet dit haast wel en doorgaans worden deze autootjes niet vaak voor lange ritten aangeschaft.
Ik had deze vraag omdat ik een vrij nieuwe carburateur te koop zag.
Maar wat denk je?

RE: slijtage carburateur

Ik denk dat er wel wat aan mag gebeuren. De meeste mensen verversen de olie nog net, maar een carburateur reviseren? Nee, dat is toch nooit nodig? Wel dus. 8)

RE: slijtage carburateur

Bij 130000 km korte ritjes zou ik eerder aan een totale revisie denken, heb je een specifiek probleem? Wat voor mini/motor is het? Bouwjaar?

Groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: slijtage carburateur

Nou Theo, dat lijkt mij nogal wat overdreven.
Motor loopt als een zonnetje en olieverbruik is minder dan 1 op 4000.
Ik heb enkel het idee dat de carb. wat versleten raakt. Ik zag op E-bay een vrijwel nieuwe carb voor minder dan 20 euro, maar ja, da's nu te laat.
Gaat overigens om een Mini 1000 uit '91, waarvan ik de derde eigenaar ben.

RE: slijtage carburateur

Don't fix it if it ain't broken....... :D