RE: Snelle vraag: Geel/ witte kabel van Solenoid naar Bobine
Ingediend door streetscreamer op zo, 31-01-2010 11:12
Is het niet gewoon het "ophalen" van de 12v? Zodra voertuig op contact staat, wordt de pluszijde van de bobine aan 12v gelegd. Laatst heb ik het waslijntje naar de electroniche verdeler gereviseerd en zag dat het gewoon een soort T splitsing was: bobine plus, ontstekingsmodule plus en aanvoer contactslot plus. Een zelfde lijntje loopt er met wit/ zwarte draden. Echter is er dan geen "aanvoer' nodig: dit is de pulsdraad voor je toerenteller.
Voor zover ik heb kunnen nagaan werkt dit systeem niet met een voorschakelweerstand, wat wel bij oudere conventionele ontstekingssystemen op de mini's zat.
- Login of registreer om te reageren
RE: Snelle vraag: Geel/ witte kabel van Solenoid naar Bobine
Ingediend door Tommieboy op za, 30-01-2010 23:03
Even een snelle vraag waar ik meerdere antwoorden op vind. Ik heb een 1300 met elektronische ontsteking en een solenoid voorop de startmotor (even voor de duidelijkheid).
Waar dient nu exact de geel/ witte kabel voor van de Solenoid naar de bobine?
Mijn vermoeden was als een soort van ''voorgloeien'' van de bobine bij koude start. Zodat deze dus extra stroom krijgt om snel op te laden. Bij mij is namelijk de aansluiting afgebroken.