Kruimelpad
Soms zit het mee..... vaak zit het tegen!
RE: Soms zit het mee..... vaak zit het tegen!
Ingediend door Frog off op za, 21-02-2004 19:23
Het is volgens mij een 1,5" dop of een 38 of 39 dop.
En de grootste die ik heb is een 33 .
Maar met een b-tje geluk komt iemand mij maandag de benodigde dop brengen.....
Anders moet ik maar zo'n dop kopen of zo want ik zal hem vast vaker nodig hebben
- Login of registreer om te reageren
Ik heb een 1,5 inch liggen. Als je helemaal niet verder komt moet er wel wat te regelen zijn. Aanschaf voor één karweitje is behoorlijk prijzig.
Erwin.
- Login of registreer om te reageren
Bedankt voor je aanbod!
Hopelijk hoef ik er geen gebruik van te maken
Je hoort wel hoe het afloopt maandag
- Login of registreer om te reageren
Oh,Oh,Oh wat ziet dat motortje er uit.
Hoelang heeft het stil gestaan?
- Login of registreer om te reageren
Nou, anderhalf jaar geleden dacht ik dat ik mijn Mini-hobby weer nieuw leven in zou blazen. Dus nadat de kikker 1,5 jaar had stilgestaan ging ik er weer mee bezig. Ik heb de bougies destijds vervangen, nieuwe olie erop, nieuw filter etc. Ikke de mini starten en geloof het of niet.. in 1 keer pakte ie aan! Na 1,5 jaar stilstand! Ik blij als een kind rijd naar de garage zodat die kunnen kijken wat ik voor een APK allemaal moet repareren. onderweg rijdt de Mini opeens op 3 poten. Bij de garage was er geen leven meer ik de kikker met 1320cc te krijgen.
Wat had ik nou net niet gedaan.....
OLIEDRUK GEPOMPT!! Dus het blok heeft gedraaid zonder olie.
Ikke de 1300cc eruit en rijd nu een jaar met 1000cc onder de kap.
Dus om een lang verhaal kort te maken 1,5 jaar 1 uurtje draaien + 1,5 jaar stil is 3 jaar dat de motor echt actieve dienst heeft gezien.
Ik dacht echt dat om de 1300 weer lopend te krijgen ik alleen maar de lagers moest vervangen omdat ik zonder oliedruk heb gereden. Was ik ff teleurgesteld toen ik de kop eraf haalde
- Login of registreer om te reageren
Is dit misschien een turbokop??? Kijk naar de schroef onder het thermostaathuis!
- Login of registreer om te reageren
Ff een tip, als je tot aanschaf van die dop overgaat koop dan gelijk de diepe dop.
Dan kan je namelijk ook de moer van de pinion loskrijgen (mocht je ook de versnellingsbak willen gaan reviseren)
- Login of registreer om te reageren
1300 heeft toch geen bypass...
Misschien de hele oude blokkies wel...
- Login of registreer om te reageren
Dat klopt maar daarom kan die nog in een ouder gietmal zitten.
Oudere kop misscien?
- Login of registreer om te reageren
Ik heb het blok gekocht als een 1300cc wat uit een Metro kwam. Dat is alles wat ik weet. Het blok was al wel uitgeboord naar de 1e overmaat. Ik had er alleen een andere camshaft in gezet (266), dubbele timingchain en een 3.4 overbrenging in de bak. Meer niet. De top was toen ie nog reed 170 kph (getest met een VW achter me en die klokken liegen volgens mij niet ) Mijn inno-klok gaf 190 aan hahaha.
Ik vond het al behoorlijk snel....
- Login of registreer om te reageren
Zo, bout is van het vliegwiel af! Nu nog een trekker regelen voor het vliegwiel en dan de rest strippen. Maar dat is iets voor volgend weekend.
- Login of registreer om te reageren
frog off schreef:
Oliedruk gepompt
wat bedoel je daarmee? als ik vragen mag
moet je een mini eerst op druk pompen ofzo als je hen ververst?
[Edit: quoten doe je zo - Eelke]
- Login of registreer om te reageren
Nee, alleen als je auto lang stil staat.
bij gewoon gebruik ververs je de olie maar blijft altijd wel iets olie op de belangrijke plekken hangen. dus dat kan niet misgaan!
In mijn geval stond de motor dus 1.5 jaar stil en dan zit er geen olie meer op de o zo belangrijke delen..... dat is allemaal naar beneden gelekt Dus eerst pompen (starten zonder bougies)
- Login of registreer om te reageren
JvD: ik heb je post een beetje aangepast, ik heb je post zitten lezen en dacht eerst dat je een alterego van Frog Off was Wil je iemand aanhalen, dan gebruik je daar de quote-tag voor. Wil je weten hoe ik dat gedaan heb, klik dan even op het schaartje bij je post, dan kun je het zien. Voor meer info over de quote-tag en andere BBcode, zie de BBcode FAQ.
- Login of registreer om te reageren
RE: Soms zit het mee..... vaak zit het tegen!
Ingediend door Frog off op za, 21-02-2004 19:01
Ben vandaag begonnen om mijn 1300 uit elkaar te halen:
Zo trof ik hem dus aan bij mijn ouder in de schuur. De groene details als de peilstok en de ventilator zijn niet meer zo groen...
Ai! dat is pech. Na de kop eraf gehaald te hebben blijkt alles verroest te zijn! Ik dacht dat ik alleen lagers hoefde te vervangen en een likje verf en klaar is kees. Dat wordt waarscijnlijk uitboren. Met honen red ik het niet.
De kleppen zien er ook triest uit. Het zit me ook niet mee.
Timingchain is nog ok (als enigste)
Heb hem weggezet want ik heb geen dop om het vliegwiel eraf te halen.
Gaat me dus weer geld kosten om die motor goed te krijgen