spanningsregelaar

default

RE: spanningsregelaar

Ik heb al een tijdje problemen met lekstroom en/of laadspanning. De accu is na een tijdje leeg. De lekstroom heb ik ondervangen door een massa schakelaar in te bouwen, dus die zet ik uit als ik niet rij. maar het opladen van de accu is nog steds een probleem.
Nu heb ik gezocht op dit forum en ben diverse draadjes tegen gekomen met soortgelijke problemen, daar blijkt dat vaak de spanningsregelaar een probleem zou kunnen zijn of de alternator.
De alternator heb ik al vervangen door een gereviseerde dus die zou goed moeten zijn.
nu is mijn vraag waar zit die spanningsreglaar, hoe ziet ie eruit? en hoe meet je of hij nog goed is?

en misschien kan ook iemand een beetje uitleggen hoe die spanningsregelaar werkt?

oh bijna vergeten, ik heb een mini cooper uit '91, de carburateur versie

RE: spanningsregelaar

je regelaar zit in de dijnamo. bij de oude dijnamo,s zat de regelaar los op het schutbord.de regelaar bestaat in jouw geval uit een diodebrug en nog wat electronica . maar jouw dijnamo is vervangen door een rivisie.neem de stekker los van de dijnamo en kijk dan of er ergens lekstroom kan worden gemeten. heeft jouw mini een alarminstalatie.een electriesch klokje en dergelijke.deze gebruiken ook stroom. hoe lang duurt het voor de accu leeg is en hoe is de conditie er van.radio gebruikt ook continu stroom voor het geheugen.je hebt een massaschakelaar gemonteerd meet over de 2 aansluitingen terwijl hij UITSTAAT hoeveel ampere,s verlies je hebt. doe dit ook met de dijnamostekker los.

default

RE: spanningsregelaar

Radio is niet aangesloten, ik heb geen alarm meer, en ook geen klokje
als de accu helemaal vol is(met een losse lader opgeladen duurt het ongeveer een week voor hij zover leeg is dat ik niet meer kan starten.
ik zal morgen eens meten over mijn massa schakelaar.

nog tips voor het doormeten van mijn spannings regelaar?

RE: spanningsregelaar

deze kan je het beste laten meten bij het rivisiebedrijf.als je eerst het voltage meet en dan meet als de motor is gestart kan je zien of hij bijlaad. de spanning zal eerst omgeveer 12 volt zijn .als de mini is gestart zal de laadspanning oplopen naar 13 A 14 volt. de spanning meet je over de accu.of de accu is niet best meer of je zit met een verbruiker die aan blijft staan.