Zit in je dynamo, de hele dynamo vervangen is het simpelste. Dat zou ik snel doen anders kun je tevens de accu vervangen, want 18 volt vindt ie niet echt fijn.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Zit in je dynamo, de hele dynamo vervangen is het simpelste. Dat zou ik snel doen anders kun je tevens de accu vervangen, want 18 volt vindt ie niet echt fijn.
Dennis
Oke, dan ga ik maar opzoek naar een andere dynamo
Een nieuwe accu heb ik al staan, maar ik monteer die pas nadat ik dus een nieuwe dynamo heb.
(Weet iemand waar je die dynamo kan kopen??)
Als je geluk hebt bij een gewone automaterialenhandel. Anders bij 1 van de bedrijven --> in beeld.
Oke, de spanningsregelaar is vervangen en er zit een gloednieuwe accu in, maar nu het volgende..
Schakelaar op stand 1: keurig 12 volt
Schakelaar op stand 2: verlichting enzo brand, ook nog keurig 12 volt
Schakelaar op stand 3, de motor draait stationar: Nu krijg ik 14 volt ..en daar blijft het ook op hangen, als ik gas geef blijft dit ook 14 volt, dus de spanningsregelaar werkt wel...maar hoe komt die 2 volt erbij..is dat omdat de dynamo dat nog opwekt?
Maar belangrijker..hoe kom ik van die 2 volt af ..
Als het goed is, krijg je 13,8 volt.
Houdt in dat alles ok is.
Groet ron
Oke, gelukkig..zal de radio hier dan ook niet moeilijk over doen?
Volgens mij krijgt de radio ook een gestabiliseerde voeding
Groet ron
RE: Spanningsregelaar
Ingediend door Brammeke op wo, 29-08-2007 18:42
Hoi,
Als ik de mini stationar laat draaien en dan het voltage op de acuu meet dan is dit gewoon 12 volt, geef ik nu gas dan gaat ook het voltage omhoog (tot wel 18 volt).
Ik neem aan dat de spanningsregelaar nu kapot is??
Waar onder de motorkap kan ik die vinden?
Gr, Bram