De latere Mini's hebben geen losse regelaar meer, zit in het dashboard.
De makkelijkste manier om te testen of de bedrading naar de tankvlotter goed is, is de twee draden bij de tank loshalen en met elkaar doorverbinden nu moet de tankmeter vol aan geven.
Werkt dit niet dan kun je de volgende dingen nog controleren:
- werkt de temperatuur meter wel? dan is de voeding enz. naar de meters in orde,of de bedrading naar de tankvlotter is defect de bedrading kun je nog doormeten vanaf het instrumentenpaneel, aansluiting 2 op de stekker groen/zwarte draad deze gaat naar de tank. is dit allemaal in orde dan is de tankmeter zelf stuk.
- werkt de temperatuur meter ook niet, dan krijgt het dashboard geen voeding, probeer eens een ander instrumentenpaneel.
Hoop dat je er zo uitkomt anders mag je altijd een keer langs komen.
Groeten Dylan
- Login of registreer om te reageren
RE: spanningsregelaar
Ingediend door pjotter1953 op di, 21-02-2017 13:10
beste liefhebbers van de Mini.
ik heb een spi kensington van 96. ik heb al eens eerder een mail verstuurd over de benzinemeter. ik heb een nieuwe kabel gelegd vanuit de tank/vlotter naar de dashboard. de zaak doorgemeten. vanuit de bruin/zwart daard met ik geen ohm tot op de 12 draad/stekker achter mn meters. er zit in de stekker ook een witte draad. deze met de bruinzwarte gemeten en er zit geen onderbreking in. ook naar de zwarte ( aarde ) geen onderbreking. dan meten tussen de zwarte en de bruinzwarte, geen uitslag.
hoort dit?
verder heb ik de meters open gemaakt en onder de meter van bezine en watertem. geen regelaar? zit dat ding soms in/onder de toerenteller. vanuit de hayns boeken zou de spanningsregelaar er moeten zitten maar waar.
groet pjotter