er een oude driekloksunit op moeten plaatsen van bv een clubman, die tot 200 gaat.
Dat is niet nodig, een oude middenklok gaat tot 150 km/h en veel harder ga je niet Sowieso kan je wijzer nog wel verder.
Ik zou eens beginnen te kijken waar die stabilisator dan zou moeten(draadschema), want ook de 92-er coopers hadden die, en volgens mij ook achter de tellerset. Ook als er geen spannings stabilisatie zou zijn, zouden zowel je benzinemeter als je temperatuurmeter absoluut verkeerde waardes aangeven.
Wouter
- Login of registreer om te reageren
RE: spanningsstabilisator
Ingediend door Ventje op wo, 31-03-2004 20:55
ik heb een probleem met de kilometertelller driekloksunit. Deze komt uit een 92'er cooper injectiemodel en is geplaats in mijn Van.
Nou heeft ie een standaard metro 1300 motor gekregen met een oude draadboom uit '76 en gekoppeld daaraan zijn de stekkers uit een clubman estate (volgt iedereen het nog? - ik zelf heb er al behoorlijk wat moeite mee). Dit alles is door vrienden van mij gedaan, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Nou, start de motor goed, alle lampjes doen het, de temperatuurmeter en benzinemeter ook. Het enige dat niet goed werkt zij de lampjes van de olie en accu, die blijven vaag branden.
Volgens mijn vrienden ligt dit aan het feit dat er geen spanningsstabilsator op de driekloksunit zit en dus zou ik er een oude driekloksunit op moeten plaatsen van bv een clubman, die tot 200 gaat.
Heeft iemand een oplossing?