special tool 18G 284B 1st motion shaft bearing remover

RE: special tool 18G 284B 1st motion shaft bearing remover

Ik ben op zoek naar zoiets. Is dat nog ergens te krijgen of heeft iemand zoiets gereproduceerd?
Dit wordt gebruikt voor het verwijderen van de lager uit de versnellingsbak. Dat gaat ook wel met een drevel, maar dit is toch wel een stuk makkelijker. Ze werden gemaakt door churchill tools, maar die bestaat niet meer. Het schijnt dat cartool in Duitsland nog een aantal special tools produceerd van churchill.

Nice link Marc!

Dit kan je toch zelf wel maken lijkt me? Tenzij je een tool-freak bent en je het originele stuk gereedschap móet hebben....

Ik ga zeker zo'n ding in elkaar braaien, met een drevel loop je altijd het risico de lagerkooi te beschadigen, los van het gekloot om op die manier het lager te verwijderen.

Moet zeker lukken. Enig minpunt is dat ik geen lasapparaat heb. Ik heb wel heel lang geleden (16 jaar)een diploma mts werktuigbouw gehaald inclusief lassen. Was hier overigens niet erg goed in en in de praktijk werk ik bij een bank, dus dat helpt ook niet echt.

Wat volgens mij ook werkt is het volgende:
De 1st motion shaft moer heeft dezelfde maat als die van de main shaft. Als je die onderste moer op de 1st motion shaft draait kun je de pulley trekker van de slide hammer er over plaatsen en het lager er zo uit tikken. Scheelt weer wat werk om die adapter te maken. Nu nog even in de praktijk proberen. Ik moet eerst nog een slide hammer bestellen.