Speling binnenste koppeling aandrijfas

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Ik ben nog steeds op zoek naar een rammelend geluid aan de linkervoorkant van mijn mini. Alles lijkt toch goed vast te zitten (schokdemper, fusee, draagarm). Terwijl ik aan het zoeken was viel me op dat mijn binnenste koppeling van de aandrijfas speling heeft. Aan de linker kant meer speling dan aan de rechterkant. Hoeveel speling mag zo'n koppeling eigenlijk hebben. Zou daar misschien ook een rammelend geluid vandaan kunnen komen? Een aandrijfas die het subframe raakt. Of is dat een beetje ver gezocht??
Tips?

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

In die binnenste koppelingen zit altijd wat speling, ik heb zelf nog nooit een Mini gehad die het niet had. Een rammelend geluid zal daar niet snel vandaan komen.

Maar wat is het voor een geluid? Een rammelend of meer bonkend geluid.

Dennis

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Gewoon je voorkant op 'n bokje of 2 zetten , motor starten en in z'n 1 laten draaien.
Heel gek als je het zo niet kan vinden !!
Groetjes , Jeroen2

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Bedankt voor de geruststelling dat een binnenste koppeling van een aandrijfas enige speling mag hebben.
Het rammelend geluid: het geluid heeft er volgens mij niks mee te maken of de motor loopt of niet. Het is een soort ijzer op ijzer geluid dat zich voordoet wanneer ik over klinkerwegen rijdt of over korte drempels. Daarom dat ik ook in eerste instantie dacht aan de schokdemper, draagarm of fusee. Hoe kan ik aan een fusee zien of voelen of deze speling heeft dat een eventueel geluid kan veroorzaken? Of kan het ook iets te maken hebben met motorsteunen (ik roep maar iets)?

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Is het niet de uitlaat die ergens tegen aan kan komen omdat de rubbers versleten zijn?
Hierdoor kun je ook rammelende geluiden krijgen

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Het lijkt me nu meer dat je het bij de eitjes van het subframe 'voor' en de towerbouten moet gaan zoeken.
De onderste zijn soms helemaal weg doordat de olie ze te zacht heeft gemaakt.
Heeft t'ie voor een keer in elkaar gezeten dan weet ik bijna zeker dat het door je towerbolts komt !!
4 blokken hout (80x80 of zo) voor en achter je voorwielen zetten met 5cm ruimte , de handrem eraf , motorkap open , en sjor de mini maar van voor naar achter tegen de blokken hout , hoor je wat bonken weet je dat het in de ophanging zit.
Simpeler kan ik het niet uitleggen.
Als er iets in de links zit , stuur van stuurslot , motorkap open , voor opkrikken , aan 1 wiel sjorren en voelen en horen.
Net zo simpel !!
Ik hoop dat je er wat aan hebt?
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

euhhhh, misschien een domme opmerking, maar heb je de centrale asmoer al nagekeken?
Ik wel....... :(
Bij mij was er ook een beetje een vreemd geluid aan de voorkant te horen en ik heb net de auto op steunen gezet om te kijken wat het was; het bleek mijn asmoer te zijn.........die kon ik met de hand zo los draaien!
Dank de here Jezus op m`n knieen dat er nog een borgpennetje voor zat O:)
Morgen maar even een pneumatisch slagmoer apperaat huren....... :'(

default

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

tower bouten en rammelend geluid, ze zijn normaal niet los te krijgen of zeer moeilijk en zou dit een rammelend geluid moeten veroorzaken terwijl het subframe omhoog wordt geduwd.

Zoals al werd vermeld bonken en rammelen is een groot verschil.

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Nee nee dat is het niet , de bout zit zo vast als een huis maar de 1 of 2 eitjes (rubbers) zijn kapot !!
Dan bonkt de bout tegen je carr.
Op de bout zitten 2 'kragen' , de onderste is voor het vast lopen op je subframe en de bovenste is voor 1 rubber op z'n plek te houden.
Om het gladde gedeelte van de bout zit nog een rubber tussen subframe en carr.
Groetjes , Jeroen2 :D

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Bedankt voor de reacties!
Mijn centrale asmoer zit gewoon vast dus dat kan ik al uitsluiten.
Ik zal mijn subframe-eitjes aan een nader onderzoek onderwerpen.
grtz
Tom

RE: Speling binnenste koppeling aandrijfas

Ik ben eruit.

Het geluid komt toch van de schokdemper! Het is niet zo dat hij los zit, maar de schokdemper maakt contact met zijn bevestigingspunt (kom even niet op het woord :? ).

Ringetje ertussen en opgelost!!!!

Bedankt!