Eelke schreef:
Ik dacht dat er verder weinig aan zo'n stuurhuis af te stellen is (afgezien van de uitlijning), maar misschien vergis ik me.
Jep is zelfs veel te stellen aan stuurhuizen. Ten eerste heb uiteraard de buitenste stuurkogels. Deze zijn niet echt een onderdeel van het stuurhuis, en standaard vervangingsonderdelen. De binnenste zijn wel een vast onderdeel van het stuurhuis en stelbaar. Verder is nog het rondsel stelbaar in het stuurhuis. Daarmee moet je een end komen. Het moeilijkste is te traceren waar de speling precies zit.
Verschillen de jaartallen stuurhuizen hebben bepaalde stelmogelijkheden minder/meer. Dat weet ik niet. Christiaan wel.
Bert.
- Login of registreer om te reageren
RE: Speling op het stuur
Ingediend door Eelke op di, 19-03-2002 11:04
Hoi,
Op de dynodag kreeg ik ook te horen van de tester dat er naar zijn mening te veel speling op het stuur zit en dat ik bij hem niet door de APK zou zijn gekomen. Ik vind het zelf inderdaad ook altijd redelijk veel, maar aangezien ik er nooit eerder wat over heb gehoord heb ik altijd gedacht, het zal wel goed zijn, als het een keer echt te veel wordt, dan hoor ik het wel. Tijdens het rijden ondervind ik er ook geen hinder van, maar dat kan ook gewenning zijn.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, als het aan het stuurhuis ligt (wat me niet onwaarschijnlijk lijkt), is dat dan alleen op te lossen met een ander (nieuw/reconditioned) stuurhuis? Ik dacht dat er verder weinig aan zo'n stuurhuis af te stellen is (afgezien van de uitlijning), maar misschien vergis ik me.
Groeten,
Eelke