Rechts idd de lagers vervangen, zijn de kosten niet.
Links is simpel het verwijderen van wat shimmen onder de grote bevestigingsmoer.
- Login of registreer om te reageren
Rechts idd de lagers vervangen, zijn de kosten niet.
Links is simpel het verwijderen van wat shimmen onder de grote bevestigingsmoer.
Inderdaad gelijk wiellagers vervangen. Als je de lagers vervangt kun je gelijk de fusee's checken. Vervangen van fusees is goedkoop (15,- per kant) Lagers zijn duurder (afhankelijk waar je ze koopt. Als je een beetje handig bent is het goed zelf te doen (nooit gedaan dan een goede dag werk). Ik heb afgelopen week de lagers, fusees en homokineten vervangen. Als ging goed behalve een afgebroken wielbout
Hehe hopen dat ik alles heel hou dan
Ik ga es kijken hoe dat allemaal in mekaar steekt. Fusees heb ik al liggen, nu de lagers nog... Die heb ik nog nooit vervangen trouwens dus dat zal wel een leuk klusje gaan worden
Bedankt voor de reacties!
Als je de fusee's gesplit hebt is lagers vervangen niet moeilijk meer. Zorg voor een zware hamer en zacht materiaal voor het uitdrijven van de lagerschalen. Ik heb een stuk kopere waterleiding gebruikt. Werkte perfect zonder schade. Was een makki
Wiellager vervangen
http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7352
Nou even een update...
4 feb was de APK en er waren nogal wat dingen mis;
- Stuurkogels vervangen
- speling in alle fusee's weg
- wiellagers voor zaten los(!!)
- fitting knipperlicht rechtsvoor vervangen
- wat rubbers vervangen
Dat was het zo'n beetje... het kon voor redelijk goedkoop gemaakt worden (290), dus heb ik dat maar gelijk laten doen.. apk tot 2010 Hij rijdt weer als een zonnetje, nu nog een nieuwe motor erin.
Ik heb ook speling op beide voorwielen
En ik moest nog even Mg en mini tuning garage voor wat onderdelen.
(Ik heb de auto net een week)
Dus daar even gevraagd waar de speling door zou komen
Mocht ik de auto even op de brug zetten
Toen schrok ik wel effe
voorrechts de fusee's kompleet versleten
voorlinks de lagers versleten
achter ophangbrug rubbers versleten
achter rechts schokbreker kapot (zit muurvast)
achter links de lagers versleten
Dus dat word even overwerken
savage21 schreef:
Ik heb ook speling op beide voorwielen.................voorrechts de fusee's kompleet versleten
voorlinks de lagers versleten
achter ophangbrug rubbers versleten
achter rechts schokbreker kapot (zit muurvast)
achter links de lagers versleten
Dus dat word even overwerken
En daar merk je niets van
tuurlijk merkte ik wel iets
maar ben nog geen ervaren mini rijder
de speling in de wielen was me wel al opgevallen met rijden (spoorzoeken)
maar verder eigelijk niet (onervaren he)
RE: Speling wielen
Ingediend door Gennis op ma, 21-01-2008 16:01
(eerste post hier, dus ff voorstellen)
Hallo, ik ben Dennis, kijk al regelmatig op dit forum maar dit is pas m'n eerste post..
De mini:
Een rood overgespoten Leyland 850 uit 1978
Probleem:
De voorwielen (of althans, misschien alleen het linkervoorwiel) 'klepperen' als ik hard rem, heuveltjes opga, als erkuilen in de weg zitten etc.
Het rechtervoorwiel heeft speling aan alle kanten (klein beetje maar gelukkig ), maar het lijkt alsof die speling alleen op de trommel zit (van de rem dus ). Het stuurhuis en de fusee's bewegen niet echt mee, alleen de stuurkogel een klein beetje ook.
Het linkervoorwiel heeft wel een fusee met aardig wat speling, maar ook hier lijkt het stuurhuis verder goed.
Mijn conclusie:
Ik denk zelf dus (door het lezen van topics e.d. - hooray for Haynes) dat links de fusee's kapot zijn en vervangen/gesteld moeten worden, en rechts de lagers 'kapot' zijn.
Nu hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen in de goede richting, de APK staat weer voor de deur en ik wil het liefst zoveel mogelijk zelf doen. In eerste instantie dacht ik dat het het stuurhuis zou zijn, maar nu ik er geen speling op zie zitten, ga ik weer twijfelen.
Voor de rest rijdt de mini als een zonnetje... alleen niet echt snel
Alvast bedankt.