SPI 1993 start niet meer

RE: SPI 1993 start niet meer

Ik heb vandaag aan bedrading dashbboard gewerkt omdat er mee geknoeid was, echter nu start hij niet meer, ik hoor de brandstofpomp niet meer? Zit er een relais bij dashboard, het enige wat ik heb kunnen ontdekken is groen witte kabel die los zit maar dat is dan ook alles

grtz Maurice :?

Kijk je zekeringen ff na..misschien heb je per ongeluk ergens kortsluiting gemaakt. En kijk ff na of je inertiaswitch ingedrukt is ( deze is misschien geactiveerd, zit onder je motorkap thv je schutbord aan bestuurders zijde, een rond rubberen knop ) Deze ff indrukken.

Groetjes,

Maurice

check ook ff de zwevende zekeringen in de motorruimte tussen het luchtfilter en schutbord: die willen nog wel eens corroderen.

doet de startmotor ook niks meer? Dan even zekeringen checken!
1 van de zekeringen in je zekeringenkast is voor de brandstofpomp en ook de startmotor!

voor de brandstofpomp zit er een zwevende zekering (ergens achter je luchtfilter, zoals Arnoud al aangaf) bij mij was 1 van de aansluitingen daarvan eens gecorrodeerd, zekering zelf was goed, toch geen contact ...

succes,
Theo van den Bogaard

Klinkt bekend deze... vraag me idd af of de startmotor het nog doet?!

Waarschijnlijk een elektrisch issue! Kijk anders ook even naar je relaisdoos,... (das het doosje links). Stekker er even afhalen en kijken of er niet een doorgebrand is.

Verder kun je ook even proberen de brandstofpomp direct op de accu aan te sluiten (ff kabeltje leggen).

Gelukkig probleem opgelost was inderdaad zekering maar bij nadere controle bleek dat er een 3 tal kabels door waren en de kortsluiting veroorzaakten 8)