spi coolant temp sensor aangesloten en stationair probleem
Ingediend door raba opSinds kort hebben we de koelvloeistof temp. sensor geplaatst op deze plek: http://www.just-technology.co.uk/ecu/IMGP7946.jpg op een 1300spi . Voorheen hing die sensor los en gezien het spruitstuk verrot was, was het nu een goed moment om die sensor te plaatsen.
Pas als we de warme lucht schuif opentrekken, dan wordt de temperatuur weergegeven en wanneer het blok warm wordt zakt het toerental in bij stationair en valt de motor uit. Warm wordt het niet in de auto.
Bedien ik hem niet (koud) dan is er geen vuiltje aan de lucht. Motor loopt prima, ook na een uur rijden alleen heb ik geen temperatuur meting op het dashboard.
iemand een tip wat dit kan zijn?
groet,Randy
RE: spi coolant temp sensor aangesloten en stationair probleem
Ingediend door hartsemaster op do, 06-08-2020 11:11
Hey Randy,
ik neem aan dat de "de warme lucht schuif" de "HEATER VALVE" bedient. Ik weet niet zeker of het kan, maar mogelijk zijn je koelslangen niet goed aangesloten, het inlaatspruitstuk zou namelijk altijd koelwater moeten krijgen, de schuif bedient echt enkel de kachel..
wellicht kan je een foto delen hoe de slangen zijn aangesloten?
gr. david