SPI fuel pressure regulator probleem

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Ik wilde vandaag mijn K&N Cone filter wisselen voor mijn originele luchtfilter.
Ik wilde wel eens kijken hoe zo`n injector eruit zag, dus heb ik deze los geschroefd.
Heel leuk, totdat ik besloot om het fuel pressure regulator uit elkaar wilde halen.
Dat lukte fantastisch, maar toen ik h`m weer terug in elkaar had zitten en mijn auto wilde starten, spoot de benzine recht omhoog!
Kortom, ik heb dat ding dus niet goed in elkaar zitten........ :x
Ik heb even voor de duidelijkheid een foto geplaatst;

Het gaat dus om die onderdelen die op de kleppendeksel liggen.
Het lukt me dus niet om alles goed in elkaar te zetten;
-Hoe moet je bv. die rode valve erin stoppen; met het kogelscharniertje naar boven of naar beneden?
-Hoe moet je dat zwarte stuk plastic bevestigen?
- Op het eerste en tweede onderdeel is een "H" erin gezet. Is dat ergens goed voor?
- In Haynes staat dat ik ook de injector housing eruit moet halen. Is dat nodig?
-Wat is uberhaupt de beste manier om het weer in elkaar te zetten?
Please, help me!


PS. Ik heb de injector er ook uit gehad en deze met perslucht voorzichtig schoongemaakt. Dat kan toch gewoon of was dat (ook) geen slimme zet?
Bij de twe draden die uit de injector cap komen is het toch zo dat zwart "- " is en wit "+"?

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

O ja, ook nog vergeten; er is aardig wat benzine in die gasklep/inlaatspruitstuk gekomen.
Kan het dna zijn dat je mini "verzopen"is en dat hij het niet wil doen?
Moet je dan automatisch nieuwe bougies erin zetten of is het beter om de auto een dagje te laten staan zodat allebenzine verdampt is?

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Ik denk dat ik morgen toch maar Ome Ben ga bellen.........zucht. :'( :'(

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Fazerray schreef:
Ik denk dat ik morgen toch maar Ome Ben ga bellen.........zucht. :'( :'(



met het monteren van die klep kan ik je niet helpen :? . maar je hoeft echt niet je bougies te vervangen als je motor is verzopen. scheelt je weer wat euro's :) laat het maar verdampen.

tip: als het niet kapot is blijf eraf!!!!!!!(hihi)

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

wordt niet voor niets in de hayns manual vermelt om daar absuluut niet aan te komen. sorry Fazerray

ik heb de injector er wel eens uitgehaald. maar verder durfde (en was ook niet nodig) echt niet te gaan

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Ik heb je 'n pm-tje gestuurd.
Wil wel ff langs komen.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Dirk, in het haynes staat niet dat je absoluut vanaf moet blijven.(kijk maar eens op bladzijde 4B*7)
Er staat een heel leuk verhaal dat het onderdeel vormt van het injectie huis.
Overigens zit het ook niet zo moeilijk in elkaar, maar toch net iets te ingewikkeld voor mij.

@Jeroen, ik ga je bellen vandaag!

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

je hebt wel eerst je kleppendeksel gepoetst?! :)

Geen fitting is reversal of removing in de haynes? zozo...

hoop dat jeroen2 jouw ook kan helpen als forum-spi-specialist komt dat wel goed denk ik!

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Ik hoop het ook dat Jeroen mij kan helpen!
Lekker dom ook, van me, vindt je niet?
Alles werkte prima, maar neeeeeeeeeee; meneer moest weer zo nodig iets uit elkaar halen om te kijken hoe het werkt...... :x
En het ziet er net zo uit als een reduceerventiel van een compressor die ik vorige week moest vervangen.

PS. Kleppendeksel had ik inderdaad gepoetst, maar dat kwam omdat bij mijn eerste startpoging de benzine eroverheen spoot. O:)

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

ik heb zo een keer een motorbrandje gehad doordat de benz. op een of andere manier vlam vatte... daar ging mn pipercross luchtfilter... :'( best link.

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Ja, dat zijn de "leuke"dingen in het leven zullen we maar zeggen!(ahum)
Net even contact gehad met Jeroen ( inderdaad, het waserg vroeg), die me uitgelegd heeft hoe het in elkaar moet zitten.
Eerst even de accu opladen, ondertussen alles monteren en kijken of het werkt.
Fingers crossed!

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Nou, ik heb alles in elkaar gezet op aanwijzen van Jeroen (thanks again!)
Het ziet er nu als volgt uit;

Nu m`n luchtfilter nog erop, accu even wat opladen ( na gisteren klonk t`ie niet meer zo lekker) en hopen.......

PS., Dat zwarte geleidegeval heb ik nog niet opgezet, aangezien ik eerst wil weten of het zooitje zo wel werken.

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

JAAHAAAAAAA!Het werkt weer!
Even stotteren in het begin, maar toen liep hij weer als een zonnetje!
Ik heb die kone filter van K&N er alleen eens uitgehaald en vervangen door m`n originele boterhammenbak.
Ik merkte op de snelweg dat ik niet harder dan 140 kon rijden, terwijl ik eerst 160 kon halen met die originele batterijenbak erop.
Ik ben benieuwd..........

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

he je rijd weer :D . hiephiep hoera :P

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Nou nog het probleempje met de fuseekogel oplossen.....(zie topic: fuseekogels stellen) :)

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Goed dat t'ie het weer doet.
Greetz , Jeroen2 :D

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Vreemd dat je met de originele luchtfilter harder kunt rijden! Is er een verklaring hiervoor?

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Jeroen heeft mij iets verteld dat het met de ontsteking kan te maken hebben.
Ik denk dat ik allemaal lekker zo hou, want met die cone filter zoop hij ook als Andre Hazes! 8)

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Dat klopt wel , nu krijgt hij teveel brandstof en te weinig ontstekingstijd (naverbranding) , dit komt omdat de ontsteking nog niet is aangepast.
Denk extreem , zet er een turbo op , dan loopt t'ie ook niet meer goed!!

Dat klopt niet (als je de onsteking mooi aanpast) , hij gaat meer zuipen als je optrekt (voetschakelaar aan) , doordat er meer lucht door komt blijft er dus meer lucht over in de uitlaatgassen , de Lambda meet dit en geeft meer brandstof bij totdat de spanning rond de 0.5 Volt staat dan reduceerd de ECU pas brandstof terug.
Ook als er een snelle opwaardse verandering is in je gasklepsensor (voet) zal de ECU meer brandstof geven omdat deze dat de laatste 10 minuten heeft "geleerd"!!
Maar er is een limiet voor de hoeveelheid brandstof , en die limiet is het toerental en heet koppel!!
De ECU zal NOOIT meer brandstof geven dan de koppelcurve (toeren versus gasklepsensor) die in de ECU vast ingebakken zit (niet te veranderen).
Ook je ontsteking staat nog standaard 15 graad voor top (mechanisch) en de ecu regelt -11 tot +10graad.
Ook is de MAP (absolute druk) iets van slag , die regelt van -1 tot -0.3 bar vacuum en geeft de ECU 4.5 graad upwards van idle tot hoog toeren (vol gas in z'n 4) en bij een "open filter" zakt dit vacuum naar -0.1 tot 0.
Hieraan zie je dan ook direct dat je ook meer lucht krijgt , hoe hoger het drukverschil de meer lucht!!
Dus eigenlijk moet je mechanisch de ontsteking een graad of 3-4-5 vroeger zetten (immers je moet meer verbranden en dat duurt iets langer).

Conclusie , nu neemt de ECU terug omdat je ontbranding niet mooi is en regelt de Lambda je ECU "af" , minder brandstof.
Filter er terug op , ff naar een garage met warme motor (minstends 25 minuten rijden dan is je olie ook helemaal warm) waar ze co ed. kunnen meten in je uitlaat , mechanisch je ontsteking stellen totdat je uitlaatgassen in orde zijn en dan weer n's rijden , dan rijd t'ie als een speer en als je normaal optrekt verbruikt hij zelfs minder!!
Geef je vol gas dan verbruikt hij meer , maar hij trekt ook sneller op!!
Z'n top zal hetzelfde zijn , maar je koppel is hoger over het hele toerenbereik!!
Ik hoop dat jullie het begrijpen :? maar zo zitten de 4 Mems nu eenmaal in elkaar.
Greetz , Jeroen2 ;)

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Jaja.. :?
't klinkt logisch..
Maar kun je bij een spi mini je ontsteking wel zelf afstellen dan en hoe doe je dat? Gewoon net als bij de "oudjes" (de carb mini's, ik wou dat de mijne dat nog had!!) het ontstekingshuis terugdraaien of moet je met de bdp sensor doen?

RE: SPI fuel pressure regulator probleem

Yep , maar dan anders , std staat tie op 12 graad voor , door een 0.5mm (LEEDING EDGE) van je rotor af te halen kan je de hoek vergroten tot 15 graad.
Greetz , Jeroen2 ;)