Hoi,
Lees deze topics eens door:
link
link
link
Voor de rest kun je de zoekfuncties gebruiken ( als zoekopdracht SPi + backfire + haperen )
Succes,
Maurice
- Login of registreer om te reageren
Hoi,
Lees deze topics eens door:
link
link
link
Voor de rest kun je de zoekfuncties gebruiken ( als zoekopdracht SPi + backfire + haperen )
Succes,
Maurice
Hoi,
ik was vergeten te zeggen dat ik al dagen heb lopen zoeken en lezen op het forum maar dat niets lijkt te werken?!
Waar woon je? Misschien dat je hem ff laat uitlezen door een van de sponsoren rechts of dat iemand van het forum met een uitlees apparaat het kan doen.
De meeste oud rover Dealers kunnen `m ook uitlezen.
computer resetten?
nachtje de accukabels los en weer aansluiten of idd gewoon uit laten lezen.
hij doet het weer! het ontstekingstijdstip bleek verkeerd te staan! gelukkig heb ik een mini specialist om de hoek wonen die mij geholpen heeft!!!
ruudjeh schreef:
hij doet het weer! het ontstekingstijdstip bleek verkeerd te staan! gelukkig heb ik een mini specialist om de hoek wonen die mij geholpen heeft!!!
Hartstikke spannend !! Vooral omdat het ontstekingstijdstip van een SPi niet afstelbaar is. De ECU regelt dit namelijk, afhankelijk van een aantal gegevens.
Neem gerust eens de proef op de som: Draai de bout los van de beugel die de verdeler op z'n plek houdt. Laat de motor vervolgens stationair lopen en verdraai de ontstekingsbehuizing. Die kun je van uiterst links naar uiterst rechts verdraaien zonder dat dit enige invloed heeft op het gedrag van de motor.
Overigens: Laat ook even je ECU resetten. Na alle experimenten die je gedaan hebt zullen daar ongetwijfeld de nodige foutcodes in staan, waardoor de motor nu een deel van de sensoren niet gebruikt.
RE: SPi hapert / backfired
Ingediend door ruudjeh op di, 01-06-2010 22:05
Mijn 1275 SPi uit '96 hapert en backfired heel erg. Hij start prima, maar als ik dan op het gas trap dan zakt ie in zn toeren, hij ploft een keer en gaat dan toeren maken. Zodra ik ga rijden houdt hij ook erg in en ineens gaat ie dan weer. Maar als de motor warm wordt dan gaat hij backfiren als een gek en stotteren. Ook stinkt ie heel erg naar zwavel. Er is niet mee te rijden nu.
Nu heb ik alle vacuumslangetjes nagekeken en waar nodig vervangen. Het draadje van de sensor onderop het inlaatspruitstuk was los dus dat heb ik weer vastgezet door het inlaatspruitstuk los te halen. De bobine is vervangen, de verdelerkap, de bougiekabels, de bougies en de dynamo. Als ik de lamdasonde loshaal dan loopt de motor hetzelfde als dat ik hem vastzet, dus ik vemoed dat het hieraan ligt, maar als ik de sonde meet dan geeft hij wel correcte waardes en veranderd ook als ik gas geef. Ook de kabels tussen de sonde en de ECU zijn goed.
Kan iemand raad geven? ik weet het echt niet meer!!!