Er is me eens verteld dat er verschillende bobines zijn voor carburateur en SPI versie.
Nu heb ik wel bij het kopen van een nieuwe gevraagd om die van een SPI, maar hoe weet ik nu zeker dat ik de goede gekregen heb?
- Login of registreer om te reageren
RE: Spi Houd in, Backfire,
Ingediend door Onno89 op do, 22-09-2011 21:52
Hoi!
Zo, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Wat ik wel zeggen moet: ik heb dit hele forum afgezocht en een tal van vergelijkbare problemen gevonden, maar nergens de oplossing voor mijn probleem.
Dus dit is het probleem van mijn mini (SPI 1300 uit 92)
Als ik de gas te ver in druk, vooral in lage toeren, dan smoort ie. Dit wordt steeds erger, het was eerst alleen bij 40 in de 3, nu is het eigenlijk bij elke snelheid, en toerental, tot 100 in de 4.
Als ik het pedaal te ver in druk houd ie in, laat ik em een beetje terugkomen dan is er niks aan de hand. Als ik em tot aan de bodem ingedrukt houdt dan begint ie na 2 sec bijna weg te vallen en uit het uitlaat te knallen.
Het lijkt vaak nog erger te zijn als je mensen in de auto heb, kennelijk omdat ie dan meer moet trekken? (of ik stoor me er dan gewoon meer aan)
Dingen die ik reeds gedaan heb (en niet geholpen hebben):
Vacuum slangetjes nagekeken en gerepareerd
Compressie gemeten (alles 11 bar, +- 0,5)
Verdeler en rotor vervangen
Bougiekabels vervangen
Bougies vervangen
Bobine vervangen
ECU uit laten lezen, en daarbij weer een vacuum probleempje laten oplossen.
- Bougies zijn zwart, hij zuipt ook te veel (1 op 8 ). Lijkt dus op een slechte ontsteking.
- Krukas sensor gecontroleerd, is beschadigd, alsof er iets tegenaan heeft zitten lopen. (HOE KAN DAT? ), maar als die stuk zou zijn, zou die helemaal niet lopen tog??
- Geen extreem hoog koelvloeistof en olie verbruik.
Het klinkt misschien raar, maar het lijkt alsof het vliegwiel verzet is, kan dat??
Iemand een ander idee?
Ik ben ten einde raad.
Alvast Bedankt,
Onno