SPi inspuitventiel vraagje

RE: SPi inspuitventiel vraagje

Hoi,
Wie weet hoeveel volt er moet zijn aan het inspuitventiel bij een SPI .

Alles werkt,benzinepomp werkt,1bar benzinedruk vooraan,benzine tot bij het inspuitventiel maar deze werkt werkt niet .
Er is +- 0.5volt aanwezig aan de sproeier zelf.

Wie kan me een oplossing brengen .

RE: SPi inspuitventiel vraagje

Er loopt een geel/bruine draad vanaf de MFU naar de injector.
Deze geel/bruine draad krijgt 12V zodra de ontsteking wordt ingeschakeld, en het hoofdrelais in de MFU geactiveerd wordt.

Op die geel/bruine draad zou dus 12V moeten staan met ingeschakelde ontsteking.
Meet dit niet op de injector zelf, maar op de MFU, daar kun je makkelijker bij.

De massa-aansluiting van de injector heeft namelijk dezelfde kleur draad (geel/bruin), waardoor je niet kunt bepalen welke de voeding en welke de massa is.
De massa meten heeft weinig zin, aangezien deze door de ECU pulserend wordt aangestuurd bij starten/draaiende motor.

Je zou nog wel de inwendige weerstand van de injector kunnen metenover de 2 draden, deze zou tussen de 1.1 en 1.5 Ohm moeten liggen.

Overigens heb ik de mogelijkheid om de injector te testen/aan te sturen vanuit de ECU met mijn diagnosecomputer. Maar.. daarvoor heb ik wel de auto nodig ;)

RE: SPi inspuitventiel vraagje

Kijk hier heb ik wat aan,maar wat is de mfu ? :?

RE: SPi inspuitventiel vraagje

mfu; beter bekend als je relaisbox :P

RE: SPi inspuitventiel vraagje

MFU = Multi Function Unit In NL benaming meestal relaisbox genoemd inderdaad :)

Vierkant zwart doosje wat bovenop de rembekrachtiger gemonteerd zit, en waar 2 grote stekkers op gaan met een boel draden erin.

RE: SPi inspuitventiel vraagje

Ah ok :D

RE: SPi inspuitventiel vraagje

Even een update,er was een slecht kontakt in de mfu (relaisbox)
Loopt als een zonnetje nu :D

Bedankt voor de tip. ;)