Er loopt een geel/bruine draad vanaf de MFU naar de injector.
Deze geel/bruine draad krijgt 12V zodra de ontsteking wordt ingeschakeld, en het hoofdrelais in de MFU geactiveerd wordt.
Op die geel/bruine draad zou dus 12V moeten staan met ingeschakelde ontsteking.
Meet dit niet op de injector zelf, maar op de MFU, daar kun je makkelijker bij.
De massa-aansluiting van de injector heeft namelijk dezelfde kleur draad (geel/bruin), waardoor je niet kunt bepalen welke de voeding en welke de massa is.
De massa meten heeft weinig zin, aangezien deze door de ECU pulserend wordt aangestuurd bij starten/draaiende motor.
Je zou nog wel de inwendige weerstand van de injector kunnen metenover de 2 draden, deze zou tussen de 1.1 en 1.5 Ohm moeten liggen.
Overigens heb ik de mogelijkheid om de injector te testen/aan te sturen vanuit de ECU met mijn diagnosecomputer. Maar.. daarvoor heb ik wel de auto nodig
- Login of registreer om te reageren
RE: SPi inspuitventiel vraagje
Ingediend door g6reke op vr, 03-09-2010 18:03
Hoi,
Wie weet hoeveel volt er moet zijn aan het inspuitventiel bij een SPI .
Alles werkt,benzinepomp werkt,1bar benzinedruk vooraan,benzine tot bij het inspuitventiel maar deze werkt werkt niet .
Er is +- 0.5volt aanwezig aan de sproeier zelf.
Wie kan me een oplossing brengen .