RE: spi loopt niet lekker stionair en zuipt ineens meer.
Ingediend door MarcoGuus op di, 19-05-2015 18:25
Vacuumslangen allemaal nog goed vast?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door MarcoGuus op di, 19-05-2015 18:25
Vacuumslangen allemaal nog goed vast?
Ingediend door MarcoGuus op di, 19-05-2015 18:25
Vacuumslangen allemaal nog goed vast?
Ingediend door classic-freydis op di, 19-05-2015 19:48
ja, vergeten erin te zetten maar heb alle (vacuum) slangen nagekeken en zijn allemaal nog in goede staat. ook de 90 graden knietjes zijn niet gescheurd...
Ingediend door classic-freydis op di, 19-05-2015 22:04
ik had alle vacuum slangen nagekeken bij het injectie gedeelte maar het elleboogje (90 graden stukje van rubber)bij de ecu was gebroken
gelukkig had ik nog een nieuwe liggen en na het plaatsen loopt de mini weer netjes stationair!
bedankt voor het meedenken en misschien een (extra) motivatie voor anderen die dit probleem ook ooit hebben om extra goed elke vacuum slang na te kijken
Ingediend door MarcoGuus op di, 19-05-2015 22:43
Bij mij liep ie in t begin ook niet mooi.
zakte als ie warm was zo ver terug in de toeren dat ie af sloeg.
bij mij was er 1 slangetje los.
Die vast gemaakt en hij loopt sindsdien als een zonnetje
Ingediend door mini yellow op wo, 20-05-2015 20:40
heb je toevallig enkele foto's waar deze vacumslangetjes ook heen gaan. ik heb er ook 1tje los en heb geen idee waar deze heengaat. loopt ook stationair wat hoog in toeren.
alvast bedankt!
Jeroen
Ingediend door classic-freydis op wo, 20-05-2015 21:33
hier zie je de vacuumslang op de ecu:
deze gaat naar een rechthoekig blokje (weet hier geen benaming van of functie) en zit aangesloten op de linker in/uitgang.
Dit blokje zit gemonteerd links achter/naast de injectie unit.
de rechter in/uitgang van dat rechthoekige blokje loopt bij mij naar het luchtfilterhuis en zit op de achterste aansluiting.
en de voorste aansluiting aan de onderkant van het luchtfilterhuis gaat naar de bovenkant van het luchtfilterhuis (gele vacuum slang)
ik hoop dat het je geholpen heeft
laat anders maar weten misschien dat iemand anders nog ideeen heeft
Ingediend door Blutz op wo, 20-05-2015 22:02
Toevallig ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met mijn vacuumslangen (ook een spi).
Bovenstaande verhaal klopt aardig.
Van ECU naar fueltrap (dat rechthoekige blokje)
Van de fueltrap naar het inlaatspruitstuk (dit is een korte)
Van inlaatspruitstuk naar onderkant luchtfilter
En dan van onderkant luchtfilter naar bovenkant luchtfilter (das die gele)
Ik heb uiteindelijk èèn voor èèn de slangen eraf gehaald en even natte vinger aan 1 zijde en vacuumzuigen aan de andere kant.
Ingediend door classic-freydis op do, 21-05-2015 12:11
hier yellow mini:
dit heb ik nog gevonden en geeft duidelijk en goed beeld.
Ingediend door mini yellow op wo, 27-05-2015 21:06
hey samen, allemaal bedankt voor de info,
het zijn er precies wat meer dan ik dacht.
ik ga dit eerstdaags eens nakijken en laat iets weten
grt
Jeroen
Ingediend door mini yellow op ma, 06-07-2015 20:46
om hier even op terug te komen, de haakske koppeling tussen het luchtfilter en het injectie gedeelte was afgebroken.
is nu hersteld en draait een pak zachter en is hopelijk wat zuiniger ook.
nu is hij even te zuinig want de alternator heeft het begeven.
grt
Jeroen
RE: spi loopt niet lekker stionair en zuipt ineens meer.
Ingediend door classic-freydis op di, 19-05-2015 17:58
hallo mini vrienden
ik heb afgelopen weekend de L2B gereden met de spi en dit ging allemaal prima
maar bij brighton was de motor overhit (meter in het rood) en heb gelijk de motor uitgezet en af laten koelen. (toen merkte ik dat de electrische ventilator het al niet deed).
maar sindsdien loopt de motor niet meer (goed) stationair en verbruikt hij meer brandstof.
ik had het vermoeden dat de koppakking kapot was (klap gehad door de hitte) maar heb net een compressie test gedaan en alle cilinders hebben evenveel en een goede druk.
voordat ik weg ging naar engeland gingen hebben we het volgende vervangen/vernieuwd:
olie
filters
bougie's
bougie kabels
verdelerkap
rotor
nu keek in net naar de bougie's en die waren allemaal zwart (opgedroogde roet)
maar ze waren niet nat.
waar zitten jullie aan te denken wat het probleem kan zijn? lambda sonde kapot??
Mvg classic-Freydis