Zoals bij ALLE SPi motoren: alle stekkerverbindingen..
Em mijn ervaring met uitlezen van SPi motoren is dat de luchttemperatuur sensor vaak storingen geeft, maar daar zou ie niet op mogen afslaan.
Aangezien bij de 96er modellen de stationair (gaspedaal-) schakelaar geintegreerd is in de gaskleppotentiometer, zou ik die ook effe checken, evenals de afstelling van de gaskabel.
Het zou kunnen zijn dat daar iets niet lekker werkt, waardoor de ECU niet doorkrijgt dat er geen gas gegeven wordt.
En uiteraard; controleren op valse lucht/spruitstukpakking e.d.
Maar ook hier geldt: uitlezen is het begin van een diagnose.
- Login of registreer om te reageren
RE: SPI met stationair-problemen
Ingediend door Brutus op di, 09-06-2009 21:46
Probleem:
een '96 SPI die verder prima loopt, maar bij gaslos (aankomen op een stoplicht) dan wèl dan niet stationair blijft lopen en uitvalt.
Als uitval plaatsvindt, is herstart goed te doen en loopt ze daarna goed stationair, soms pendelend.
Ik begrijp dat het injectiehuis schoongemaakt moet worden, maar welke onderdelen verdienen (extra) aandacht?