SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

Hallo,
Ik heb mijn motor laten reviseren en na het terug inbouwen wil hij niet meer starten.
De motor draait rond,de injector spuit in en ik heb ontsteking op alle 4 mijn bougies.
De relais box is gecontroleert en werkt op een andere SPI.
De verdeler van de onsteking staat juist (1 ste cilinder BDP en vedeler op 2 uur) en de draden van mijn bougies zitten in juiste volgorde (1342 in ccw)

Dus theoretisch gezien zou hij moeten starten maar dat doet hij niet.
Weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn?

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

heb je compressie???

doe met een klein oliekannetje op iedere cilinder een beetje olie (door het bougiegat) en starten maar...

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

Ik heb een compressie test gedaan en heb op iedere cilinder mooi 12 bar dus dit kan het probleem niet geven.

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

als hij helemaal uit elkaar is geweest helpt een beetje olie op de zuigers absoluut...

zit het asje voor de verdeler er wel juist in??? ik bedoel het asje dat in je blok zit, aangedreven door je nokkenas...

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

accu goed op spanning ? en hoor je je benzinepomp ook achter in je tank aanslaan?
Vaak wil een spi niet lopen als de spanning te laag is.

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

Het asje in de motorblok die op de nokkenas loopt zit goed.
Motor is inderdaad uit elkaar geweest en netjes terug samengestoken.

De motor krijgt genoeg spanning want we hebben al een nieuwe batterij geprobeert, met startkabels op een andere draaiende wagen, en met een start booster. En nog steeds niet starten.

De benzinepomp hoor je draaien na het contact aanleggen en we zien hem ook inspuiten dus weten we dat hij benzine krijgt.

Het moet toch iets zijn met de ontsteking maar wat?
Ik heb de 1ste zuiger op het bovenste dode punt gezet en de kleppen van de eerste cilinder op tuimelen en dan het asje gestoken zodat het op 2 u staat.
Dit is toch correct of is het anders bij injectie en carburator motoren?

RE: SPI niet starten met inspuiting en ontsteking

brechtje41 schreef:
Het asje in de motorblok die op de nokkenas loopt zit goed.

Ik heb de 1ste zuiger op het bovenste dode punt gezet en de kleppen van de eerste cilinder op tuimelen en dan het asje gestoken zodat het op 2 u staat.
Dit is toch correct of is het anders bij injectie en carburator motoren?



Ik zou deze procedure nog maar eens opnieuw doen en daarbij opletten dat je de juiste positie van de rotor in acht neem ten opzichte van BDP/Tuimelaarpositie.
Zoals je al aangeeft is deze inderdaad anders dan bij een versie met carburateur.

Het feit dat je een werkende injector en bobine hebt geeft aan dat het injectie-gedeelte op zich, goed functioneert.