Laat je ECU eens uitlezen.
Zijn verschillende mensen op het forum die dat kunnen.
- Login of registreer om te reageren
Laat je ECU eens uitlezen.
Zijn verschillende mensen op het forum die dat kunnen.
Ingediend door dieter1310 op vr, 11-11-2011 17:35
CE Jan schreef:
Laat je ECU eens uitlezen.
Zijn verschillende mensen op het forum die dat kunnen.
Ben van België dus zal moeilijk worden, ermee rijden kan ik niet wegens geen keuring en geen aanhanger om de afstand toch te overbruggen.
Bedenk wat je hebt veranderd sinds het probleem zich voor doet, vliegwiel is er af geweest maar waarom? Is deze vervangen?
Ingediend door dieter1310 op vr, 11-11-2011 18:08
8609 schreef:
Bedenk wat je hebt veranderd sinds het probleem zich voor doet, vliegwiel is er af geweest maar waarom? Is deze vervangen?
Of het probleem ervoor aanwezig was weet ik niet, heb deze gekocht met een gat in de versnellingsbak, heb hem juist horen starten toen maar niet laten draaien.
Dus over het ontstaan van het probleem heb ik geen idee en/of dit al aanwezig was voor de vervanging van de versnellingsbak.
Ingediend door dieter1310 op vr, 11-11-2011 19:42
Update
Thermostaat is kapot, morgen zien dat ik een andere vind.
Maar dit kan volgens mij nooit het enige probleem zijn.
Oké dat hij dan langer erover doet om warm te geraken, maar na een ritje van 20 min staat hij toch zowiezo helemaal warm lijkt me en zal de verrijking ophouden met te gebeuren...
Groeten
Ingediend door dieter1310 op za, 12-11-2011 16:37
Update
Heb een paar nieuw pakkingen gestoken, thermostaat, bougies en luchtfilter.
Nu loopt de motor al beter en riekt hij niet meer naar naft!
Het enigste dat er nu nog is is dat de toerenteller nog altijd 1000 tr/min geeft, nu begin ik te denken dat deze misschien fout weergeeft.
Is de toerenteller van een SPI en elke 'oudere' mini hetzelfde?
Heb er gewoon een 3-kloksteller in gestoken dat ik had liggen.
Denk dat deze uit een mini komt van '80 tot '90.
Groeten
Dieter
Ingediend door dieter1310 op zo, 13-11-2011 11:00
Omgeving Mechelen, tussen Antwerpen en Brussel dus.
Mvg
RE: SPI problemen! (HULP)
Ingediend door dieter1310 op vr, 11-11-2011 17:22
Hallo,
Iemand die me kan helpen, ik word 'zot'.
Symptoon:
De motor draait veel te rijk en te hoog stationair.
CO van 11 en lambdawaarde van 0.65.
Geteste zaken dewelke hun werking doen:
- lambdasonde
- watertemperatuur sensor
- inlaatluchttemperatuur sensor
- gasklep potentiometer
- stelmotor
- injector
- 3 vacuumleidingen zijn vervangen
- kleppen gesteld
- bougies opening gecontroleerd
- positie van vliegwiel gecontroleerd aangezien deze eraf was geweest
Van al deze dingen is de weerstand goed en de waardes veranderen goed naargelang hoe deze werkt.
Wat heb ik nog over het oog gezien of kan er nog fout zijn?!
Alle info/hulp is welkom want begin het allemaal grondig beu te worden.
Het volgende dat ik wou nazien was de brandstofdruk, welke waarde ik moet verwachten moet ik nog opzoeken.
Eventueel de ECU eens vervangen door een andere?
Groeten
Dieter