Hoi Wesley,
In het ECU wordt een rekensom gedaan met meerdere factoren, namelijk;
lamda waarde / zuurstof percentage (uitlaat)
temperatuur buitenlucht (inlaat)
TPS (throttle position)
Motor temperatuur (koelvloeistof temp)
toeren (vliegwielsensor (krukassensor))
ik geloof (maar weet het niet 100% zeker, dat wanneer waarde niet (correct) aankomt in de ECU, dat de ECU dan in een noodloop gaat. Dan zou die dus wel moeten inspuiten.
Wanneer jij zegt dat hij al wat jaren stil staat dan denk ik meteen aan de benzinepomp. hoor je die wanneer je de auto op contact zet?
En 'Mini HF' heeft een goedkope oplossing voor uitlezen link
Als je onderdelen nodig hebt voor je injectiehuis dan kan je bij mij terecht.
succes!
- Login of registreer om te reageren
RE: Spi spuit niet in
Ingediend door w.schaerlaeckens op di, 02-04-2019 21:50
Goedemiddag,
Ik ben al een langere tijd een 95’er spi aan het restaureren. Nu kan ik hem na jaren eindelijk starten maar deze vonkt wel maar spuit niet in. Weet er iemand welke input de ECU minimaal moet hebben om de injector aan te sturen, hier meet ik namelijk geen spanning.
Is dit alleen het krukas signaal of moet hij nog ergens meer input van krijgen?
Daarnaast: er staat al heel veel info op het forum over uitleesapperatuur maar is hier door iemand al een betaalbaar alternatief voor gevonden?
Alvast bedankt!
Groeten Wesley