Ja wat je al aangeeft alles na lopen en kijken of alles het doet!
Krijgt ie benzine vonkt ie en dergelijke.
- Login of registreer om te reageren
Ja wat je al aangeeft alles na lopen en kijken of alles het doet!
Krijgt ie benzine vonkt ie en dergelijke.
Hoor je de brandstof pomp even lopen zodra je de motor op contact zet?
Kijk eens of je vacuumslang van je ECU naar je manifold wel goed is, vervang hem met een nieuwe.
Ik heb ook 1 keer gehad dat mijne niet meer aan wilde slaan, ook al leek de vacuumslang dicht. Ik heb er een nieuwe opgezet en toen starte die meteen weer.
Probeer dat eens.
groet
Inmiddels weer een paar dagen verder en nog niet zo veel tijd gehad om de garage in te duiken.
Heb inmiddels alles nog een keer gecontroleerd. Heb hierbij wel een gebroken vacuumslangetje (rood) ontdekt bij het inlaatspruitstuk. Deze heb ik nu vervangen. Ik hoor wel mijn brandstofpomp lopen als ik hem op contact zet. En noodknop?????? geen idee wat je hiermee bedoelt, waar kan ik deze vinden?
Ik ga zo eerst de accu opladen en dan weer verder proberen.
Groet, David
David,
In dit topic wordt er eveneens gesproken over de "inertia switch". Dat is een voorziening die ervoor zorgt dat de benzinetoevoer stopt in geval van een ongeluk. Uit ervaringen van anderen blijkt dat deze bij harde schokken ook nog wel eens in werking wil treden.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten, Bram
Heb net weer wat geprobeerd. De bougies vonken en als ik de twee bougies aan de kant van de radiateur er uit haal zijn deze behoorlijk nat. Dus bezine krijgt ie wel. Het lijkt net alsof hij verzuipt bij het starten, hij wil net niet aan slaan
Ben weer wat verder!! Heb het TDC van zuiger 1 gecontroleerd. Zuiger 1 staat op TDC, de markering op de krukaspoelie staat mooi op nul, maar...... De rotor van de verdeler wijst cylinder 3 aan!!!!
Ik heb toen de motor er uit was de distributieketting vervangen+tandwielen. Kan het zijn dat ik toen het ea verdraait heb?
Hoe krijg ik nu de rotor op cylinder 1?? (1992 SPI)
Groet, David
als zuiger 1 op het bovenste dode punt (TDC) staat zuiger 3 ook in TDC dus het kan wel kloppen dat de rotor naar cylinder 3 wijst. Ik heb het idee dat jou timing van de distibutie niet helemaal klopt kijk die eens na.
groeten Kevin
He Kevin, dat zou best kunnen. Maar hoe controleer ik de timing van de distributie?
hallo
even je kabels 2 plaatsen opschuiven.
dan moet het goed zijn.
dan krijgt cilinder 1 de vonk ipv 3.
wel juiste volgorde aanhouden!!!
succes
als zuiger 1 op het bovenste dode punt (TDC) staat zuiger 3 ook in TDC dus het kan wel kloppen dat de rotor naar cylinder 3 wijst
oke sorry heb nog eens na zitten denken maar dit is grote onzin. als cylinder 1 op TDC staat, staat cylinder 4 ook op TDC en niet cylinder 3. Dus idd net wat racing green rider zegt wissel de bougie kabels eens om
groeten kevin
Heb net met de bougiekabels zitten stoeien. Heb de cylinders gecontroleerd kwam uit op:
cyl 1=>rotor wijst naar 10 over 12
cyl 2=>rotor wijst naar 10 voor 12
cyl 3=>rotor wijst naar 20 voor 12
cyl 4=>rotor wijst naar 20 over 12
Heb toen de kabels ook zo aangesloten en gestart. Niks... nog slechter dan uitgangspositie...
ben het ff helemaal kwijt
als je nu de kabels 2 opschuift, zitten ze weer goed.
dan krijgt de juiste cilinder weer de vonk.
succes
meld je als het gelukt is, want dan denken we verder.
richard
Hoi Richard,
Allereerst bedankt voor het meedenken!!
Volgens mij heb ik gedaan wat jij bedoelt; ik heb de verdelerkap eraf gehaald en dan de wielen gedraait tot cylinder 1 z'n bovenste dode punt stond. De rotor stond toen op 10 over 12. Op deze positie heb ik dan de bougiekabel van cylinder 1 aangesloten. En zo heb ik dat ook voor de andere cylinders gedaan. Als ik hem dan ga starten dan hoor ik eigenlijk alleen de startmotor, maar de motor slaat niet aan. Het beste resultaat geeft nog de volgorde hoe het was voordat ik het blok eruit heb gehaald. En dat is cyl 1 op 20 over 12, cyl 3 op 10 over 12, cyl 4 op 10 voor 12 en cyl 2 op 20 voor 12.
even puntje :je moet wel op BDP/TDC op de compressie slag zitten niet op de uitlaat slag.
je kan dus nog 180 degs. te ver zitten.
hey,
ja hier had ik hem gisteren middag al over gebeld.
en dat zou die nakijken..
maar heeft niemand dit eerder gehad??
gr daan
even puntje :je moet wel op BDP/TDC op de compressie slag zitten niet op de uitlaat slag.
je kan dus nog 180 degs. te ver zitten.
hier heeft SirYun een goed punt makkelijkste om dit na te kijken is om het kleppendeksel te verwijderen. cilinder 1 in BDP/TDC zetten en dan kijken of de kleppen ook gesloten zijn. Als dit zo is moeten ze bij cilinder 4 op tuimelen staan oftewel uitlaat gaat net dicht inlaat gaat open. Als cilinder 1 in de compressie slag staat hier de bougiekabel van cilinder 1 op de plek zetten waar de rotor naar toe wijst.
Als je alles hebt aangesloten moet het van bovenaf op de verdelerkap gekeken ongeveer zo uit zien
2 1
b
4 3
de b is van de bobinekabel die in het midden zit
Als iemand het hier niet mee eens zit verbeter mij dan graag
groeten Kevin
volgens het boek:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tu ... reordr.gif
komt neer op:
3 1
b
4 2
HTH,
Theo van den Bogaard
Heb net uit betrouwbare bronnen,dat die het weer doet.
het zat hem denk ik toch in de ontsteking, maar hij zou dat zelf wel even laten weten denk ik.
gr daan
Hallo iedereen,
Iedereen bedankt voor het helpen!! Heb alle kabels los getrokken en nog eens goed gekeken naar het BDP bij de compressieslag. Had idd niet alles goed (heb nog veel te leren). Alles weer aangesloten en 3x raden... starten en lopen
Nu nog wat doen aan de rook die bij m'n spruitstuk omhoog komt. Had een nieuwe LCB gekocht en die is toch wat dunner dan de oude. Morgen maar weer demonteren en het pasvlak van de inlaat laten vlakken. Zo blijven we leker bezig Hopelijk is dat voorlopig het laatste en kunnen we gauw weer rijden.
Groet, David
kijk dat is mooi om te horen. veel succes verder met je spruitstuk
groeten Kevin
RE: spi start niet meer...
Ingediend door Bsmith op do, 08-03-2007 18:12
Hallo minitechneuten,
Ik heb de koppeling vervangen van mijn minicooper (SPI) uit 1992. Omdat het vliegwiel niet los ging heb ik de motor er uit gehaald. Vervolgens alles weer in elkaar gezet. Omdat ik toch bezig was heb ik ook maar direct de distributieketting vervangen + het grote tandwiel (die was gebroken?????). En niet te vergeten ik heb een mainflow LCB gemonteerd De auto heeft altijd goed gelopen en ik heb verder niks veranderd. Het boeltje allemaal weer aan gesloten... en hij wil nu niet meer blijven lopen. 2-3 seconden doet ie het al stotterend en dan houdt hij er mee op. Als ik gas bij geef dan start hij helemaal niet. Alsof de onsteking/timing niet helemaal lekker is. Ik heb alle stekkers na gelopen, de ECU gereset. Volgens mij zit verder alles goed.
Wie heeft er een idee wat er mis kan zijn???
Alvast bedankt,
Groet David