Misschien de inertia switch? De zwarte rubber knop rechtsboven onder de motorkap even een keer indrukken. Defecte krukassensor heb ik nog niet vaak gelezen hier op het forum.. bij mijn spi zat ee wat corrosie in de stekker aan de accu, misschien daar een slecht contact?
Sjoerd
EDIT: ik zie net dat er accu staat, ik bedoel ECU, autocorrect... dus even controleren of daar misschien corrosie in zit?
- Login of registreer om te reageren
RE: SPi startproblemen
Ingediend door ThierryWattel op di, 21-01-2020 08:08
Goedemorgen,
Ik heb sinds vorige week een Rover Mini Cooper 1.3 I E2. Het wordt een restauratie/modificatie project, maar ik zou er daarvoor toch graag nog een poosje mee rijden. Dus dan moet hij wel starten .
Het probleem is eigenlijk dat de ontsteking geen vonk geeft. Ik heb hiervoor al verschillende oorzaken onderzocht en ben er zelf een beetje van overtuigd dat het de krukassensor is. Zeker omdat dit ook klopt met het verhaal van de vorige eigenaar; Tijdens het rijden is de mini afgeslagen en wilde daarna niet meer starten, na even gewacht te hebben en de mini was afgekoeld startte hij weer. Daarna weg gezet en niet meer mee gereden. Sindsdien start hij niet meer.
De bobine is gemeten en goed. De kabel naar de verdelerkap geeft al geen vonk, dus het probleem lijkt vóór de bobine te zitten... Wanneer het het contact aangezet wordt hoor ik de benzinepomp (ik ben er niet zeker van of hij te horen is tijdens het starten).
Als ik de kabels van de ECU naar de krukassensor meet, geeft deze een waarde van 2,21V. Zou dit niet 12V moeten zijn?
Als iemand het probleem herkent hoor ik het graag. Voor nu heb ik een nieuwe krukassensor besteld, maar dat is dus een beetje een gokje.
Alvast bedankt!
Gr, Thierry