Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

Ik heb van de week een nieuwe LCB en dempers geplaatst. De lambdasensor zit op dezelfde plek als bij het originele spruitstuk. Sindsdien komt er met veel gassen veel roet uit de uitlaat. Ook drinkt hij nu zo'n 1 op 8 voorheen zo'n 1 op 11 (nog steeds niet zo zuinig maarja...) Hij dieselt ook vaak na met het afzetten.

Misschien heb ik de Lambda sensor om zeep geholpen met het overzetten, ook zat ik de te denken aan de temp sensor van de inlaat manifold.

Heeft iemand suggusties en/of richtwaardes voor mijn goede vriend de multimeter zodat ik zelf de dader(s) voor het euvel kan vinden?

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

Kijk eerst eens naar het slangetje dat van de ECU naar de fuel trap loopt en van daaruit naar je luchtfilter! En anders kan het idd ook de Lamda sonde zijn!

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

Ik heb het slangetje nagelopen, deze lijkt goed te zitten. Verder heb ik nog gelezen dat de ECU (SPi '91) vervangingswaarden gaat creeren als het geen input van een bepaalde sensor meer heeft. Weet iemand dan ook als je de sensor vervangt de ECU de vervangingswaarde stopt te gebruiken en de daadwerkelijke waarde gebruikt?

Ik ga waarschijnlijk de lambdasensor vervangen maar als de ECU dan nog de vervangingswaarde behoud heeft het weinig zin.

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

Ik heb vannochtend weer het inlaat spruitstuk eraf gehaald om te checken of de twee stekkers er wel goed op zaten. Dit was wel het geval. Ook heb ik de lambdasensor gemeten: vierdraad 2x wit (verwarming 6,6 Ohm) 1x grijs (massa) 1x zwart (signaal motor uit onder de 20 mV, stationair 850 mV en schommelt met gas geven en gas los.)

De lambda sensor schijnt dus goed te werken maar met het signaal wordt denk ik niks gedaan omdat ik geen verschil heb met aangesloten of los. Moet ik de ECU nog resetten of zo en kan dit uberhaubt wel??? (Spi '91).

Hij spuit nu gewoon teveel benzine in waardoor zwarte rook en roet uit mijn nieuwe rc40 komt. Het hele euvel begon na het plaatsen van de LCB en RC40.

default

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

waarschijnlijk valse lucht door dat het inlaatspruitstuk niet goed afsluit op de pakking door dikte verschil met de LCB. :D

RE: Spi te rijk, roet uit uitlaat en dieselt na

JAaaaaa oplossing gevonden! Bleek "gewoon" toch een scheurtje te zitten in de vacuumslang naar de benzinefilter dat tussen de MAP en inlaatspruitstuk zit. Hoop nu alleen dat ik mijn kat en voeringen niet om zeep geholpen heb...eerst maar even compressie meten.