spi toerental

RE: spi toerental

hoi
hed een probleem met me toerental van me spi uit 93
kan iemand mij misschien wat informatie geven
probleem begon met slecht starten(start op 2 cilinders)na flink doorstarten wel alle cilinders deed ie alleen s ochtends.
waarna hij niet echt lekker blijft lopen mist af en toe een slag (stoterend).
na vervangen van verdeel kap, rotor, bobine en bougie kabels geen echte verbetering wel dat hij weer goed starten maar blijft niet mooi stationair nog steeds (stoterend) lopen na controle op alle bougies blijkt dat hij nu veel te rijk staat (zwarte kool aanslag) vacuumslangen naar ecu al nagekeken en die zijn nog heel ook al lucht filter vervangen heeft als gevolg dat hij nu in toerental blijft zweven (tussen de 1500 en 2500 toeren) stationair.

RE: spi toerental

lekke koppakking lijkt me...

met koude motor je compressie meten zonder bougies...

als je compressie goed is dan je lambda sonde nakijken op juiste werking...

RE: spi toerental

lijkt mij niet me koppakking
olie en koelvloeistof pijl blijven normaal
maar me lampda sonde zou het wel kunnen zijn zat ik zelf ook al aan te denken
dank je voor de tip

RE: spi toerental

Oilieopvangbakje al gecontroleerd?

RE: spi toerental

nee nog niet het olieopvangbakje:? gecontroleerd weet eerlijk gezegd ook niet waar die zit

RE: spi toerental

Even kijken of ik het nog weet;er komen achter het inlaatspruitstuk twee vacuumslangetjes; 1 die loopt naar het luchtfilter en 1 die loopt naar een klein zwart bakje wat tegen je schutbord zit ( beetje te grootte van een aansteker).
Vanuit dat bakje loopt er een vacuumslangetje naar de ECU.
Dat bakje ( olieopvangbakje heet dat dacht ik) moet je eens open maken en goed schoonmaken.
Controleer ook all aansluitnippels van de vacuumslangetjes maar eens.

RE: spi toerental

Hoe kan er in dat bakje nu olie komen??? :? :? Volgens mij wordt er in het injectie gedeelte geen olie gebruikt, maar dat is toch het enige waar de slangetjes heen gaan.

Groet ron

RE: spi toerental

is geen olie opvang bakje maar een benzine filtertje die er voor zorgt dat en geen benzine in je ecu komt die heb ik inderdaad al nagekeken en is nog mooi schoon en droog
maar ga van het weekend het spruitstuk en injectie systeem er even helemaal af halen en dan weer monteren met nw pakkingen en zo dan kan ik ook de onder kant van injectie wat beter bekijken en me uitlaat spruitstuk.

RE: spi toerental

Had Clubbie nou niet ook problemen met een toerental van een SPI? (Iets met naar ome [mini center] gebracht?)

RE: spi toerental

Ja, zie topic; brandstofrailsensor (zoekterm)

Groet ron

RE: spi toerental

en waar zit die brandstofrailsensor dan ????????????

RE: spi toerental

clubbie had een draadbreuk en een rotte sensor..

de pest met deze handel is dat ie t goed doet of helemaal niet.

ik heb echt alles geprobeerdmaar kwam er oo niet uit.
reden: geen computer die aangeeft hoe of wat.

advies/oplossing:
breng je auto weg en laat m uitlezen..

[size=75:131y8dpj][bedrijfsinformatie verwijderd, er zijn meer bedrijven waar je een mini kunt laten uitlezen. Zie ook forumregels - Crispy][/size:131y8dpj]

RE: spi toerental

Voor het probleem van clubbie zie dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 620#404620
Inclusief discussie waar de sensor zich zou moeten bevinden. Hier graag verder over het probleem van Millard...