damn klote man
ik vroeg me al af waarom die proefrit zolang duurde
- Login of registreer om te reageren
damn klote man
ik vroeg me al af waarom die proefrit zolang duurde
Zou het kunnen zijn dat je accu kapot is? Of dat de accu niet meer opgeladen wordt.
Dat wil dat tikken bij het start wel eens veroorzaken.
volgens mij is die niet kapot...
toen ik wegreed deed hij het perfect en ook de lampen en ruitewissers en zo doen het nog steeds goed..
Probeer hem anders aan te duwen. Als het lukt heb je hem in ieder geval al thuis. Het kan ook met wat vocht te maken hebben dat ergens is gekomen waar het niet moet. (aangezien hij er ineens mee op houd)
Ingediend door Errie op do, 30-12-2004 16:27
Is het je startmotor die begint te tikken of je startrelais?? Als het het laatste is dan heb je te weinig spanning vanaf je accu en dan slaat je relais steeds over... Gewoon een meter pakken en meten of het voltage over je accu hetzelfde is als tussen de + op je startmotor en de min (aka je motorblok) Zo niet, dan effe alle contacten opschuren en controleren. Dan weer verder zoeken.
Stekkertjes van de bobine al gecheckt ?
Deze willen ook wel eens lostrillen als ze door ouderdom te ruim zijn geworden.
Net met een andere auto gestart en toen ging het in een keer goed.
Daarna de kabels eraf en nogmaals geprobeerd stand-alone gestart. Ook toen sprong hij dus ook in een keer aan.
Nu heb ik de massakabel-aansluitpunt (3x woordwaarde) opgeschuurd en met vaseline ingesmeerd. toen nog een paar keer gestart, met tussen pose. En toen ging het ook nog altijd goed. Dus nu maar even afwachten wat de volgende morgen brengt
Maar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat hij uitvalt? Dat de massa geen contact maakt??
Yep , dat kan als je blok geen "massa" meer maakt springt er ook geen vonk meer over!!
Ik heb er iets nieuws voor om te zien of je blok goed "massa" maakt.
Zet vanaf je blok naar de carros.. een extra draad met een zekering van 10Amp , (dus massa blok naar massa carros..).
Als je hoofd-massa-kabel (2x woordwaarde) nu geen contact maakt loopt alle stroom door de draad met zekering!!
Hierdoor blijft hij lopen (als hij al gestart is).
Stop je nu de motor en probeer je n'm te starten , dan loopt de startstroom door de 10Amp zekering en fikt deze uit , dus hij start nog steeds niet.
Kijk je nu waarom hij niet start en zie je dus deze zekering kapot dan weet je dus dat je massa-kabel geen/slecht contact maakt.
Dus zonder te meten kan je het soms toch weten!!
hey peter niet zo boos doen op je mini he?? het zijn autotjes die zorg nodig hebben...en als ze kapot gaan gewoon maken..en niet pissed worden
Lemon8 schreef:
hey peter niet zo boos doen op je mini he?? het zijn autotjes die zorg nodig hebben...en als ze kapot gaan gewoon maken..en niet pissed worden
Oh nee.. ik wordt alleen een beetje "kriebelig" als ik weer het een of ander hoor...
Ik heb de auto een half jaar geleden voor een hoop geld gekocht (in guldens nog 4 nullen....), omdat de auto nog in perfecte staat was. En omdat ik weinig tijd heb om aan de auto te hobbien...
Anders had ik beter een opknapper kunnen kopen, dan was ik ten eerste goedkoper uit geweest, en had ik de hele auto op mijn smaak aan kunnen passen aan mijn eigen wensen...
Gr Peter (die in haat/liefde verhouding leeft met zijn Coopertje)
Controleer idd eerst de massa verbindingen en de + aansluiting op de startmotor, daar waar de pluskabel vanaf de accu op de startmotor zit aangesloten. Heb ik ook eens door aan de kant gestaan.
Het tikken heeft echt te maken met de accu die een te lage sterkte heeft. Had er ook last van... heb er nu een van Bosch in gezet. ( correcte laten zetten ) Nu is het helemaal weg !
Zorg er ook voor dat de polen goed vast zitten, als deze een beetje los zitten kan de stroom ook niet goed zijn weg vinden.
Ik heb nu dus de massa-aansluiting bij de accu op de carroserie blank gemaakt. Beetje vaseline erop en alles weer aangesloten. Ik heb nu nergens meer last van. Ik vind alleen raar dat hij van het ene op het ander moment niks meer doet. (en dan ook nog eens heel toevallig net nadat ik de massakabel van de motor heb vervangen.)
Accu is het zeker niet, daar zit een spiraal-accu in. Dat zijn speciale dure heavy-duty accu's. Ik heb al eens gehoord dat een hiervan is gevallen en doorgebroken is. Nadat deze met een spanband weer tegen elkaar zat, deed hij het nog... . En deze zit er net een paar maanden in...
Peter schreef:
Ik heb nu nergens meer last van. Ik vind alleen raar dat hij van het ene op het ander moment niks meer doet.
Dat is vrij normaal met een electrische storing t.g.v. een slecht contact ergens. Op het ene moment maakt hij net wel genoeg contact op het andere moment net niet en werkt het dus niet meer.
Mijn mini vertoonde tot 3 x toe geen leven, maar naar een paar minuten wachten deed hij het opeens weer. Ik had geen tijd en zin om het probleem op te sporen, ik denk het zal wel. Tot hij het opeens helemaal niet meer deed. Bleek dat dus het aansluitpunt voor de pluskabel op de startmotor (vanuit daar wordt de stroom verder vertakt naar de rest van de auto!) geoxideert was.
Misschien even een algemene tip: loop eens al de aansluitingen in de motorruimte na. Zekeringkastje, zekeringhouder, massa aansluitingen aansluitingen voor de sensoren. Heb ik laatst ook eens gedaan. Want ik had ook al wat storingen in mijn verlichting gehad, door geoxideerde aansluitingen op het zekeringkastje. Ik denk nu kijk ik alles eerst een goed na. Ik verbaasde me over het aantal roestige stekkertjes en zekeringen die ik tegen ben gekomen. Nu werkt alles een stuk beter en sinds dien nergens meer problemen mee gehad.
Peter schreef:
Ik heb al eens gehoord dat een hiervan is gevallen en doorgebroken is. Nadat deze met een spanband weer tegen elkaar zat, deed hij het nog... . En deze zit er net een paar maanden in...
Past dat met die spanband dan ??? hihi
Was niet in een Mini... , die yellowtops passen overigens precies in de accubak van een Mini.
Maar dat zijn echt superdingen, maar daar betaal je dan ook voor..
Voor wat extremere car-audio zijn yellowtops een must..
Maar ook voor gewoon een degelijke accu die je nooit in de steek zal laten zijn deze erg fijn om in je kofferbak te hebben.
Kosten nieuw wel 250 euro
http://www.adtbv.nl/uploads/files/13.pdf
ik heb gewoon een 55 amper halfords ding, werkt perfect ...en is 40 euro ofzo...
Dat is nou mini. Een eigen wil en kan dus zo denken vandaag niet en morgen "misschien" wel.
Zo zie je maar weer en is voor elk probleem wel een oplossingen en de ene is makkelijker dan de andere
Dat wil ik zeggen toch eens een zwaartekrachttank monteren in mijn mini, kan ik ook met een litertje benzine hard de bocht door ! Nu kan ik em niet meer starten door te hard door de bocht te gaan icm een te slschte accu !
Heb ik weer, en maar duwen !
RE: SPi valt stil en wil niet meer starten.
Ingediend door Peter op do, 30-12-2004 13:05
Nou leuk, de mini heeft me in de steek gelaten.
Rij ik net het dorp in (koppeling in en terugschakelen naar de 2), valt de motor stil. Dus hem naast de weg gezet en geprobeerd te starten. De startmotor draait bijna niet en na 1 of 2 draaiingen, begin hij te tikken.
Wat kan dit nou weer zijn??? Ik word gek van dat ding, heb ik het ene gemaakt komt het andere om de hoek kijken
Na een half uurtje deed hij nog steeds hetzelfde en ben ik maar naar huis gelopen .Dus de Mini staat nu in de regen te kijken terwijl ik lekker warm binnen zit, eigen schuld!!