Is je accukabel (de + van accu naar startmotor ) nog goed? Kijk eens na bij de gedeeltes waar je gelast hebt. Misschien is hij daar warm geworden en is de buitenmantel aan het smelten geweest.
- Login of registreer om te reageren
Is je accukabel (de + van accu naar startmotor ) nog goed? Kijk eens na bij de gedeeltes waar je gelast hebt. Misschien is hij daar warm geworden en is de buitenmantel aan het smelten geweest.
Lijkt mij vrij eenvoudig te controleren of de accu of de kabels het probleem zijn. Je kunt de kabels controleren door de starthulp achter op de plaats van de accu aan te sluiten, en nogmaals te starten. Of je haalt de accu eruit en sluit deze direct met een startkabel vooraan bij de motor aan om nogmaals te proberen. Accu kapot door lassen kan, maar alleen als maasa kabel van je lasapparaad tijdens het lassen niet goed verbonden is geweest.
Is de nieuwe accu wel vooraf goed opgeladen?
wat is een pendax??? of bedoel je de bendix???
maargoed, lassen aan een spi / mpi met de accu erop en laat me raden de ecu erin, aangesloten en wel, dan vraag je bijna om problemen, los van de vraag of je aan subframes mag lassen, maar aangezien jullie wel weten wat lassen is, moet dat laswerk wel goedzijn...
je hebt zeker geen 2e ecu liggen, dan zou je ff kunnen wisselen.
probeer eens dingen als de ontsteking te ontkoppelen om te kijken of je dan wel de startmotor kan laten draaien. ook de bougies eruit, dan heeft je blok minder weerstand, als je startmotor rondgaat ingebouwd en via de normale kabelboom dan heb je toch kans op een slechte startmotor, draait hij niet dan moet je echt gaan zoeken in je kabelboom, en vooral hopen dat je ecu niet naar zijn gootje is...
En anders even een PM naar Dree-cool doen, die heeft nog wel wat ECU's liggen.
kijk eerts maar eens naar de massa punten bij de accu
want als hij het met een losse start hulp wel goed doed
zal die draad wel los / beschadigd zijn
hilbert
hallo, dank jullie voor de reacties!!
ik ga nog even wat puntjes bekijken.
misschien dat ik gewoon pech heb gehad met de accu,
het is namelijk een nieuwe, maar toen ik hem er gister uit haalde, kleurde het kijkglas rood of wit. nu andere accu er in gezet(van vrachtwagen) (60 amp.) en hier deed hij het gewoon op. na dat ik die stekertjes onder mijn daschboard losgekoppeld heb gehad. maar ik heb hem 3x kunnen starten, toen heb ik zo'n 15 km gereden en toen startte hij weer niet, even aangeduwd en dan loopt hij meteen.
en je mag blijkbaar aan subframe's lassen. dit werd ons verteld door het garage bedrijf waar mijn mini naartoe gaat voor apk. (is er mee door apk en door steekproef dus moet wel goed zijn.) je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezich bent.
groeten pim
@ hilbert,
ik heb beide massa kabels vervangen (was ook nodig. voor hing hij nog aan 2 draadjes vast, achter was hij wel wat roestig maar verder goed dit schoongemaakt en bepaalde onderdelen, vervangen.
@ red flame
ja pendix bedoelde ik
ga vanmiddag weer ff puzzelen.
groeten pim.
Tegenwoordig mag je gewoon weer aan een subframe lassen inderdaad, zolang:
- je vergelijkbare plaatdiktes gebruikt en,
- het plaatje helemaal aflast (dus geen prop- of kettinglasjes).
Dat is in het verleden inderdaad verboden geweest.
Dan de startproblemen: de dikke pluskabel loopt helemaal onder de auto door naar voren de motorruimte in.
Kijk eens goed naar beschadigingen en/ of massaproblemen.
Door de afwijkende plaats van de accu en dus het gebruik van lange kabels is het verlies vrij groot i.v.m. andere auto's die de accu gewoon voorin hebben.
@ brutus
als mijn + kabel bloot zou liggen of dus massa zou maken, dan zou volgens mijn ervaring de massa kabel aan de accu vonken bij het er op en er af halen.
ik heb geprobeert met andere kabel direct van de accu naar voren maar ook dan doet hij het niet.
toch bedankt,
groeten pim.
ga nu de + klemmen vervangen. heb gehoort dat het ook daar aan kan liggen.
dus probeer ik dat ook maar ff he ben nu tog bezig
het was dus toch een massa probleem.
heb nu een extra massa kabel bevestigd (van de moter naar body)
en alles werkt! nu dus 2 massa kabels maar kan volgens mij geen kwaad
probleem opgelost dus kan op slot
groeten pim iedereen bedankt!
bakel schreef:
het was dus toch een massa probleem.
heb nu een extra massa kabel bevestigd (van de moter naar body)
en alles werkt! nu dus 2 massa kabels maar kan volgens mij geen kwaad
probleem opgelost dus kan op slot
groeten pim iedereen bedankt!
dat kan inderdaad geen kwaad!
RE: spi wil niet starten op accu.
Ingediend door bakel op za, 20-11-2010 16:06
mijn spi uit 93 wil niet starten op de accu,
ik heb er een nieuwe accu in gezet, de startrelais vervangen en de massa kabels vervangen maar nog is het net of de accu leeg is als we hem willen starten, de startmoter draait erg moeilijk rond lijkt het, als ik hem er af haal en hem los probeer (op starthulp) doet hij het goed en ook de pendax slaat hem gewoon netjes uit. we hebben ook de stecker los gehad (onder daschboard) maar dit heeft niets uitgehaald.
we hebben aan het subframe gelast terwijl de + van de accu nog aangesloten was zal dit het probleem zijn??
groeten pim