dat zijn warmere bougies dan je hoort te hebben, die 5 staat voor een warmte iets.. dus je bougies worden op deze manier te warm?? ik zou er gewoon weer die standaard bougies er in schroeven.. een getunde motor doe je meetal een warmte graad hoger in (dus koudere bougies)..
een bougie is ook een soort leidraad voor warmte afgift vanuit je cillinders.. als je bougies te warm worden, word het ook te warm in je cillinder kamer, en je bougies worden ook te heet.. je kan het ff controleren, als je bougies wit heet zijn dan klopt het dat je een te warme bougie hebt..
- Login of registreer om te reageren
RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?
Ingediend door paneermeel op do, 10-03-2005 22:09
ff een bougie vraagje?
ik had verleden jaar ngk bp6 erin zitten. (apk geen probleem!)
nu heb ik een tijdje terug mijn mini een grote beurt gegeven dus ook andere bougies erin geschroefd. blijken ngk bp5 te zijn. zou dit een groot effect kunnen hebben op mijn verbranding. co was nu een probleem (apk, terug schroeven en nu goed!). verder heb ik alleen mijn einddemper veranderd dus ben ik benieuwd of dit aan de bougie kan liggen of dat ik verder moet gaan kijken wat ik gedaan heb. dacht ik gooi het in de groep