[Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

ff een bougie vraagje?

ik had verleden jaar ngk bp6 erin zitten. (apk geen probleem!)

nu heb ik een tijdje terug mijn mini een grote beurt gegeven dus ook andere bougies erin geschroefd. blijken ngk bp5 te zijn. zou dit een groot effect kunnen hebben op mijn verbranding. co was nu een probleem (apk, terug schroeven en nu goed!). verder heb ik alleen mijn einddemper veranderd dus ben ik benieuwd of dit aan de bougie kan liggen of dat ik verder moet gaan kijken wat ik gedaan heb. dacht ik gooi het in de groep :D

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

dat zijn warmere bougies dan je hoort te hebben, die 5 staat voor een warmte iets.. dus je bougies worden op deze manier te warm?? ik zou er gewoon weer die standaard bougies er in schroeven.. een getunde motor doe je meetal een warmte graad hoger in (dus koudere bougies)..

een bougie is ook een soort leidraad voor warmte afgift vanuit je cillinders.. als je bougies te warm worden, word het ook te warm in je cillinder kamer, en je bougies worden ook te heet.. je kan het ff controleren, als je bougies wit heet zijn dan klopt het dat je een te warme bougie hebt..

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

is mooi voor in de winter. voor de rest maakt het niet heeel veel uit

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

Lemon8 schreef:
als je bougies te warm worden, word het ook te warm in je cillinder kamer, en je bougies worden ook te heet.. je kan het ff controleren, als je bougies wit heet zijn dan klopt het dat je een te warme bougie hebt..



alle bougies waren pikzwart :P . klopt ook wel met een te hoge co.

is een 5 nu warmer of kouder dan een 6(ngk)?

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

Kan ook van de choke zijn...

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

Met bougies moet je gewoon uitproberen wanneer de motor het fijnste loopt. Ik heb zelf een 1380 stage4 met B6ES, dan loopt hij beter dan met B8ES,BP8ES, B7ES,BP7ES of BP6ES en het scheelt een hoop vermogen ook.
B wil zeggen Bougie, warmtegraad 6, ES is het materiaal van de elektrode.
P is van Potruded(doorgedrongen letterlijk); lange neus, dat slaat op de elektrode en niet op mij.
R is van Resistor; weerstand voor ontstoring.
Dan heb je nog ontstoorde bougiekabels.

Twee maal ontstoring is slecht voor de vonkkwaliteit, dan blijft er door de (zelfs tegengestelde) capacitaire werking van beiden amper een fatsoenlijke vonkspanning overaan je bougie.
Dus ;of ontstoorde kabel of ontstoorde bougie.
PS. Ik geef ze niet graag te vreten die allebei hebben( hele volksstammen dus).

Probeer eens gewoon uit met alle types.
Bij mij scheelt het een verschil tussen 140 km/h en boven 195km/h.

RE: [Split] BP5 i.p.v. BP6 erin?

enigste wat ik nu weer me nu weer bedacht was dat ik mijn stationair toerental moest verdraaien omdat hij na het plaatsen van deze bougie hoger/lager (weet het niet meer zeker :? ) was gaan lopen. verschil zit er dus wel in.

@maarten: zal weer eens gaan wisselen

@minipower: choke alleen bij start, daarna weer terug dus hij loopt een tijd zonder choke en toch zwarte bougies. nu niet meer want ik heb het mengsel armer gedraaid :D .