[Split] Hankoek banden (145/70/12)?

RE: [Split] Hankoek banden (145/70/12)?

Hallo beste mensen,

Ik heb nieuwe banden nodig in de maat 145/70/12. Profile had twee alternatieven: 50 EUR/stuk Bridgestones, of 40 EUR/stuk Hankoek (goede spelling?).

Dat laatste merk zegt me niets, maar volgens Profile zijn het prima banden die onder licensie van Michelin worden geproduceerd.

Heeft een van jullie ervaring/informatie met/over dit merk?

Groeten & bedankt,

Jurriaan

Het is ook niet makkelijk, heh? ;) Dan zit ik weer te zeiken dat het in een bestaand topic moet, dan zit ik weer te splitten :) Maakt niet uit, maar ik dacht dat op deze manier je vraag wat meer aandacht zou krijgen. Het oorspronkelijke onderwerp ging over het monteren van bredere banden, dus dit heeft wel recht op zijn eigen draadje.

Hankoek in elk geval nooit van gehoord. Persoonlijk zou ik voor dat tientje (klinkt minder dan het tegenwoordig is) per band meer voor Bridgestone gaan. Welk type Bridgestone is het (als je dat weet)? Er zijn mensen die mindere ervaringen met Bridgestone hebben gehad (snel slijten) in het verleden.

Eelke schreef:
Het is ook niet makkelijk, heh? ;) Dan zit ik weer te zeiken dat het in een bestaand topic moet, dan zit ik weer te splitten :) Maakt niet uit, maar ik dacht dat op deze manier je vraag wat meer aandacht zou krijgen. Het oorspronkelijke onderwerp ging over het monteren van bredere banden, dus dit heeft wel recht op zijn eigen draadje.

Ach ach... Alles went, ook jouw gezeur ;) O:)

Eelke":663qytjz]Hankoek in elk geval nooit van gehoord. Persoonlijk zou ik voor dat tientje (klinkt minder dan het tegenwoordig is) per band meer voor Bridgestone gaan. Welk type Bridgestone is het (als je dat weet)? Er zijn mensen die mindere ervaringen met Bridgestone hebben gehad (snel slijten) in het verleden.[/quote:663qytjz]

Helaas weet ik het type Bridgestone niet, zou ik wel kunnen navragen. Wat houdt het precies in als een band 'onder licensie' van een ander bedrijf (in dit geval Michelin) wordt geproduceerd?

Groeten & bedankt

Wat ik er vanaf weet is dat Hankook een (grote) producent van vrachtwagen en terreinauto banden is. Hoe de prijs kwaliteit verhouding is bij hun autobanden weet ik niet.

Wat het betekent als een band onder licentie wordt gemaakt: eigenlijk helemaal niks :) Kun je ze wel eens vragen wat ze daarmee bedoelen. Kan betekenen dat het profielontwerp van Michelin is, of het procede, of de rubbersamenstelling, of allemaal. Waarschijnlijk weten zij het ook niet en spelden ze je wat op je mouw als je het vraagt. Zou persoonlijk niet al teveel waarde hechten aan zo'n opmerking.

Eelke schreef:
Wat het betekent als een band onder licentie wordt gemaakt: eigenlijk helemaal niks :) Kun je ze wel eens vragen wat ze daarmee bedoelen. Kan betekenen dat het profielontwerp van Michelin is, of het procede, of de rubbersamenstelling, of allemaal. Waarschijnlijk weten zij het ook niet en spelden ze je wat op je mouw als je het vraagt. Zou persoonlijk niet al teveel waarde hechten aan zo'n opmerking.

Okay. Op dit adres staat wat over de samenwerking tussen Michelin en Hankook, stamt uit januari, is dus de vraag of dit op technisch gebied al iets betekent...

Groeten

Ik heb pas geleden nieuwe bandjes van Brigetone gekocht! 165/60/r12 Die zien er wat sportiver uit en zijn ook wat breder en de wang is wat lager. Deze bandjes hebben een mooi V-profiel. (sportiefachtig)

Het zijn Brigetone turanza GR-50... ga ff kijken voor de zekerheid. Maar deze kosten 55 euro inkoop...

Pas wel op met 165/60 op de standaard wieltjes, de wegligging gaat wel achteruit. Alle overwegingen zijn wel een keer voorbij gekomen op het forum. Dit is wel een mooi startpunt:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1786

De laatste post heeft een lijstje van een aantal relevante topics.