Die oranje is voor de ontsteking en de rode is voor de oliedruk.
Deze 2 gaan aan als je de sleutel op contact ze. Start je vervolgens de motor dan gaan ze weer uit, dus dan is er voldoende oliedruk.
- Login of registreer om te reageren
Die oranje is voor de ontsteking en de rode is voor de oliedruk.
Deze 2 gaan aan als je de sleutel op contact ze. Start je vervolgens de motor dan gaan ze weer uit, dus dan is er voldoende oliedruk.
Split? Ik weet van niks. Ja, nu ja, omdat je ineens overschakelt op een heel andere vraag. Ik heb zo goed en zo kwaad als dat ging dat andere topic weer teruggebouwd naar iets over het remcontrolelampje/knopje, ga a.u.b. geen topictitels veranderen omdat je nu een andere vraag hebt. Als ik split, dan zet ik er altijd een link naar het nieuwe topic bij [tenminste, dat probeer ik, sorry als ik dat niet heb gedaan], dus je hoeft het niet kwijt te raken.
Jos, het zijn alle twee oranje lampjes. Volgens mij is deze vraag al eens gesteld (je zou het dus moeten kunnen vinden), ik weet niet precies het antwoord meer. Het zou kunnen wat Jos zegt, maar omdat hij het over een oranje en een rood lampje heeft zou hij het heel goed over latere Mini's kunnen hebben, mede omdat de foto voor de split nog een paar pagina's terug stond.
[size=9][Edit: smiley toegevoegd, klonk een beetje nors ][/edit]
Bij een middenklok is de rode voor laadstroom ('ign'). Als je alleen de snelheidsmeter hebt en geen aparte oliedrukmeter, is een van de oranje lampjes voor te lage oliedruk, anders worden die niet gebruikt.
zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/lampjes.gif
.. zoals CMC al zei, niet alles hoeft te zijn aangesloten ..
HTH,
Theo van den Bogaard
Inderdaad eelke,
ik had het over mijn eigen autootje, een mini sprite uit 1992 (SPI).
Op Theo z'n link zie ik dat die ene "verklikkerlicht voor vervuild oliefilter" is. Hoe moet ik me dat voorstellen (technisch, ik snap wat een oliefilter is en ook dat het vuil kan worden, maar hoe kom je daar met een sensortje achter )?
volgens mij op dezelfde manier als de oliedruksensor.
alleen zat er op de (vroege) oliefilterbehuizing dan een bypass met zo'n sensor (en dat lampje).
Filter verstopt -> olie door de bypass -> sensor aan -> lampje aan.
AFAIK,
Theo van den Bogaard
Juist ja... Eerste wat verdwijnt als het goedkoper moet natuurlijk
Het is niet mogelijk om de (niet aangesloten) oranje lampjes (nr 2 en 8 op de link van theo) op de richtingaanwijzer aan te sluiten en zo aan te geven of je naar links of naar rechts richting aangeeft?
ALs ze niet aangesloten zitten is het wel mogelijk om te maken. Makkelijkste is om een + kabeltje vanuit 1 linker knipperlicht naar het linker lampje te doen, en van 1 rechterknipperlicht naar het rechter lampje in je klok te doen. Lijkt me alleen beetje onnodig, het groene lampje knippert toch en zelf weet je ook wel welke kant je knipperlicht op staat... Maar het is wel mogelijk jah
omdat de link hierboven niet meer werkt, en dit topic elders werd aangehaald,
middenklok:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dash2/dash2.html
1275GT:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dash2/dash4.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik heb mijn middenklok aangesloten zoals Kampie zegt. De oranje lampjes als links en rechts voor de knipperlichten
Dennis
en bij een 2 kloks teller dan ??
onder de kilometerteller klok zit ook nog een lampje
weet niet of dit wel aangesloten is
maar is dit fake of dient het ergens voor ??
groetjes
Is het zelfde als bij de 2e link van Theo bij de 1275 GT. Nummer 14, oliedruk dus.
olie druk zit toch bij brandstof meter en temperatuur maar ik bedoel onder in de midden van de kilometer teller?
Ja sorry, je hebt gelijk. Zelf slechts één keer in een 2 kloks mini gereden (gaat zeker verandering in komen ) Maar hier een foto:
Net gezocht in de boeken, kon in de schema's nix vinden, dus nog maar even door op het forum, en waar brengt mij dat, bij:
viewtopic.php?f=5&t=14838&hilit=+kloks
Ofwel: Geen functie!
was der toch wel nieuwsgierig naar
bedankt voor je reactie vlassie
groetjes
RE: [Split] Lampjes in middenklok
Ingediend door Inimini op di, 09-03-2004 23:00
Ik heb even de titel veranderd, in dashverlichting... Dat van dat knopje dat zal wel goed zitten nu, maar nu die andere vraag, die ik overigens kwijt ben door de split van Eelke... Het gaat dus om de lampjes op de klok in de foto, 1x groen 2x oranje. Groen is voor de richtingaanwijzers en die oranje dan???
[Edit: Foto uit het andere topic toegevoegd - Eelke]