[SPlit] MPi loopt warm

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Toch liep mijn MPI in de rode cijfers onlangs bij file heuvel op, ID-tje wat de oorzaak kan zijn?

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Daar is niks mis mee dat hij in het rode komt te staan. Je fan slaat vaak zelfs pas aan bij een watertemperatuur in de buurt van een 100 graden. Wanneer je watertemperatuur boven de 110 graden komt, zou ik je Mini pas even aan de kant gooien en ff laten rusten want dan ga je ook geborrel horen in je koelsysteem en dan is je koeling dus minimaal door de luchtbellen.

Desnoods de dop van de radiateur er voorzichtig afhalen. [color=red:1il4eo3b]Weet je niet hoe je van een kokend koelsysteem zonder risico de radiateurdop eraf kunt halen begin er dan zeker niet aan, scheelt je een hoop brandwonden!!!![/color:1il4eo3b], weet je het wel dop er dus langzaam af, motor starten en met een gieter koud water in je radiateur laten lopen en doorblijven gieten. Is je blok binnen een minuutje weer mooi op temperatuur, dop erop en gassen maar weer. Vergeet dan voor de winter niet je systeem af te tappen en er echte koelvloeistof op te zetten die niet bevriest. Sowieso als je een aluminium kop hebt doe dit koelen met gewoon water liever niet, want gewoon leidingwater wil nogal eens het aluminium aantasten.

RE: [SPlit] MPi loopt warm

hmm... vreemd. Ik had ook zo iets, maar dan op willekeurige momenten, en bij mij lag dat aan een verroest aardpunt, zodat de motor niet goed geaard werd.

Maar als ie het alleen in de file doet... Slaat de ventilator wel aan? als ie dat niet doet dan is een slechte motoraarding hoofdverdachte. Ben van Leeuwen heeft bij mij een extra aardstrip van dicht bij de temperatuursensor naar de carroserie gezet. Toen was bij mij het probleem over.

Als de hele handel goed werkt zou een standaard-MPi niet mogen oververhitten... Hij zou het metertje in het midden moeten houden (wat ie bij mij vrolijk doet).

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Bedankt voor het meedenken mannen! Dat zou het weleens kunnen zijn Sander. Kan me niet herinneren wat de temperatuur op de teller rechts naast het stuur was, wel dat de temperatuurmeter naast de benzinemeter voor het stuur in het rode gebied zat. Ik hoorde ook geen zwaar koelgebrom, zoals ik weleens bij andere MPI's heb gehoord.

Ik ga maar ff naar het MC in Huissen...

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Ik ben benieuwd... volgens mij is het een probleem wat wel vaker bij MPi's voorkomt. Keep us informed!

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Da's goed, maar kan even duren wegens de vakantietijd.... ;)

default

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Je fan slaat vaak zelfs pas aan bij een watertemperatuur in de buurt van een 100 graden



Als ik een kilometer rijdt gaat de fan al aan ('s avonds niet). Vervolgens blijft hij de hele rit aan. Is dat normaal?, ondanks de hoge temperaturen is dit wel erg snel. Voor de rest geen koelingsproblemen o.i.d.

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Bijou schreef:
Kan me niet herinneren wat de temperatuur op de teller rechts naast het stuur was, wel dat de temperatuurmeter naast de benzinemeter voor het stuur in het rode gebied zat.



:? Heb jij 2 watertemperatuurmeters dan. Of heb je een dashboard met 3 klokjes in het midden. Dan zul je de olietemperatuur bedoelen denk ik

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Mr_Tank: dit is ook een vrij bekend probleem. Ik geloof dat het komt doordat de ECU geen betrouwbare meetwaarde uit de temperatuursensor krijgt. "Voor de zekerheid" zet hij dan de fan maar permanent aan. Maar wat was de oplossing ook alweer... :? Even de stekker van de sensor halen en schoonmaken is een goed begin denk ik.

RE: [SPlit] MPi loopt warm

Probleem van Fazerray met de SPi gesplit: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9416