Adonias schreef:
Nu zit er geen speling in het stuur, maar trekt hij wel meer naar rechts dan eerst (na stelling). Ook moet ik om rechtdoor te rijden het stuur iets naar rechts draaien... Ik heb ff onder de mini gekeken, en er lijkt wat de ophanging betreft niets krom...
Hmm vervelend inderdaad. Door de (harde) klap verbuigen/verstellen verschillende instellingen inderdaad vaak. Is overigens bij alle auto's zo. Is in eerste instantie niets om je zorgen over te maken, maar kan uiteraard wel irriteren. Je wil het stuur graag gewoon recht hebben. En de mini gewoon zonder naar rechts te trekken gewoon goed recht sporen.
Er kunnen een aantal dingen versteld kunnen zijn. Ten eerste de spoorstangen. Deze kunnen krom zijn. Dit zijn de stangen welke schuin diagonaal van je wielophanging naar je voorste subframe/front bevestiging lopen. Verder kan de stuurstang zelf krom zijn. Loopt van stuurhuis (binnenste stuurkogel) naar buitstenst stuurkogel. Als laatste en meest waarschijnlijke is je stuurhuis verschoven. Deze zit vast met u-bouten aan het onderste deel van het schutbord. Het stuurhuis is dan wat door de u-bouten verschoven. Is te verhelpen door in het interieur de 4 moeren los te draaien, en het zaakje weer recht te zetten. Zijn dezelfde 4 moeren die je losdraait om een stuurkolom verlager te monteren.
Zou daarna je mini laten uitlijnen om het scheeftrekken op te lossen wat er al in zat als ik het goed las.
Groeten Bert. (die blij is met z'n Avatar. Bedankt Eelke)
- Login of registreer om te reageren
RE: [Split] Stuurafstelling na ongelukje
Ingediend door Adonias op wo, 20-03-2002 00:16
Mijn nieuwe probleem past hier ook wel in denk ik... Gisteren moest ik op natwegdek een noodstop maken. Mini dwars over de weg, rats met 40 km/h de stoep op Nu zit er geen speling in het stuur, maar trekt hij wel meer naar rechts dan eerst (na stelling). Ook moet ik om rechtdoor te rijden het stuur iets naar rechts draaien... beetje het gevoel van een fiets met een iets scheef stuur.... Ik heb ff onder de mini gekeken, en er lijkt wat de ophanging betreft niets krom... magoed, dat kan ik mis hebben. Is dit een kwestie van opnieuw stellen of zou er toch ook meer aan de hand kunnen zijn, en hoe kan ik dit testen/bekijken. Er zit geen speling in de wielen of het stuur.
De klap was best heftig, want ik heb nu ook tussen mijn spatscherm en paravan links een barst in de lak ;(