SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Beide keerringen zijn vervangen (aandrijfassen), rechtsvoor (van binnenuit gezien) is helemaal goed gelukt. Linksvoor is echter problematisch.

Voor deze keerring heb ik al 3 nieuwe gekregen en het lijkt erop dat deze nog steeds lekt. Ik heb alles volgens de 'boekjes' in en uit elkaar gehaald.

Kan het nu ook ergens anders van weg komen????
Zo zit de brandstofpomp hier ook boven en deze had ook wat olie eronder hangen (maar goed de aandrijfas slingert het alle kanten op misschien?).

In eerste instantie leek alles in orde, geen druppels onder de auto maar nu liggen er weer erg veel druppels onder.
En natuurlijk gaan wij zondag op een geplande vakantie met de mini.......dus wie heeft een suggestie? kan het ergens anders vandaag komen?

(ik heb overigens met siliconenkit de brandstofpomp onder besmeerd, dit leek even te helpen...maar nu niet meer dus en het is moeilijk te zien of dit het probleem is)

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Zijn de lagers nog wel goed,
als er te veel speling op zit
wordt het gat in de keerring groter
en zeikt de olie er steeds uit.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Het vreemde is dat die vorig jaar ook met speling op de fusees geen enkel probleem had.
Waarom nu, terwijl de speling heel erg klein is, wel heel erg?

Dan gaan we mogelijk toch met de gewone VW op vakantie... gatver gatver gatver.....

Misschien nog wat andere suggesties

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Welke keering is het eigenlijk,
aan de kant van het blok,
of aan de kant van het wiel ?

Ik ging er van uit dat je die van het blok bedoelde,
dat daar de olie uit lekt.
Heb je onlangs nog nieuwe olie op het blok gedaan ?
Misschien te dunne olie gebruikt.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Ik vond die eerste suggestie van het lager wel een goede tip. Omdat ik hier namelijk beetje speling op heb zitten (alhoewel wel 2 weken terug door de APK).

Het is de keerring in het blok waar dus de potjoint (volgens mij word dat ding zo wel eens genoemd) het blok in gaat.

Het ging verder de hele week goed met rijden, echter hij begon gister plots weer te lekken. Wat ik alleen vreemd vind is dat er toch wel enige marge moet zijn voor wat betreft speling op zon keerring? Want dan gaat die bij het minste geringste speling al lekken, heb ik nog nooit eerder mee gemaakt.

Maar zoals ik al zei de suggestie vond ik wel goed.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

heb je de nieuw ingezette keering een beetje ingespoten met moterolie voordat je m erinzette?

kan zijn dat anders je as "droog"ronddraait de eerste paar seconden/minuten na t vervangen van de keering..
dan "verbrandt"de keering

ik maak ze altijd nat van olieen dan in de bak rammen

optie 2: distributie kap ff checken of er daar niks vandaan komtdan vooral tussen blok en kap in

suc6

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Zit er speling op de potjoint tov het huis?
Wellicht dan dan de diff aan het eind van zn latijn is...?

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

zit de keerring wel goed gemonteerd?

Misschien stomme vraag denk je

maarrrr een ROVER Garage heeft bij mijn estate destijds de koppeling vervangen (omdat de druk groep uitelkaar gespat was :x !)

en na een half jaartje had ik last van slippende koppeling, toen heeft skodadealer er naar gekeken en die kwam tot de conclusie dat men het verkeerd om had gemonteerd :x

en lekt hij inderdaad daar wel vandaan en niet vauit je schakel stangen? de olie kan inderdaad zoals Clubbie meld ook van andere plekken af komen maar dan druppen eranders vandaan

dus schoonspuiten en eens goed kijken

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

En het is (na een jaar!!!) gelukt. Ik dacht dat het wel handig was voor mensen die ook een dergelijk probleem hebben om het toch even te posten.

Alle keerringen waren dus vervangen en het leek dus echt van de brandstofpomp te komen. Hier alle pakkingen vernieuwd echter dit werkte ook al niet. het bleek dus het membraam te zijn binnen in de brandstofpomp en de overtollige olie gaat via een gaatje onder de brandstofpomp naar buiten (waarschijnlijk zodat het niet te veel in de benzine komt).

Opmerkelijke is dat bij deze lekkage alles op de rechteraandrijfas komt (van voren bekeken) en vanuit hier dus overal rond geslingerd word.

Oplossing: een nieuwe brandstofpomp

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Mooi dat het opgelost is en helemaal top dat je het nog even laat weten!

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Dan kun je dit jaar iig met de Mini op vakantie d:)b

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Afgelopen weekend de koppakking vervangen, klepdeksel- en uitlaatspruitstukpakking. Na een stukje rijden de auto geparkeerd en zag dat hij na 2 uur al een hand oppervlakte olie lekte.

het is niet de klepdeksel... en het komt aan de achterkant van het blok eruit gelopen ..maar waar geen idee.

Het drupt precies aan de andere kant als waar je de olie eruit laat.

iemand?

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Bij de 1000 zit er aan de achterzijde van het blok 2 dekksels die kunnen lekken

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

maar ik heb un 1275

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Had het EXIT voor de 1000 niet gezien...

Schoonspuiten, rondje rijden en kijken, zie je niks verder rijden totdat je wat ziet en kan traceren waar het vandaan komt.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Goede manier om te herleiden waar de olie vandaan kan komen, als je het zo niet kunt zien is alles schoonmaken en dan talkpoeder of kalk in het gebied strooien waar je iets van wilt weten. Hiermee kun je vrij snel zien waar een straaltje olie, koelvloeistof of wat dan ook vandaan komt.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

even afgespoten en het komt tussen kop en middenblok uit aan de rechtskant (als je met je neus naar de ruit staat aan de zijkant. Oliedruk kanaal verstopt ofzo..?

morgenmiddag even de kop eraf halen en koppakking vernieuwen, dan moet het goed zijn na het goed schoon gemaakt te hebben.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

distributie deksel en de ijzeren plaat erachter hebben allebei een pakking..
als je de koppakking onlangs hebt vervangen en nog geen resultaat..zou ik die eerst doen..zit aan de juiste kant..en is niet vervangen dus..
meteen een andere keering in de distributiekap doen..

als het wel je koppakking is en je hebt hem onlangs al vervangen...
minder toeren maken... ;)
OF er is meer aan de hand in de moter... :x

suc6 ermee

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

het is juist zo dat de mini eerst helemaal geen druppel lekte! en nu ik de koppakking vervangen heb, wel lekt. Vanmiddag even nog een keer checken of er niet wat geks is ofzo.

ik houd jullie op de hoogte

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

heb je de cilinderkop laten vlakken of heb je alleen een nieuwe koppakking gemonteerd? Mischien is je kop wel krom en pist de olie via het oliekanaal tussen je blok en je cilinderkop vandaan. Volgens mij zit het oliekanaal namelijk aan distributiezijde dus het zou heel goed kunnen kloppen.

groeten Kevin

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

OPGELOST!!! er zat nog oude koppakking tegen de onderkant van de kop waardoor het niet vlak genoeg was.

Dus alles mooi geschuurt en mooi vlak gemaakt en dus weer nieuwe koppakking op gedaan en klaar is keer is 3.5 uur.

Nu lekt hij niet meer....:D SUPER middagje klussen in de zon.

RE: SPOED! Keerring 3x vervangen nog steeds lekken!

Oeps... niet goed opgelet met het loshalen van de kop...kan gebeuren...
Beter dat het opgelosd is.