spruit stuk en 1300 cab

RE: spruit stuk en 1300 cab

Hoi allemaal,

Ben net nieuw en d8 laat ik maar gelijk een vraagje stellen aan de bezoekers van dit forum.

Ik heb een 1300 metro blok in mijn mini geplaatst. Hierbij moest ik een aantal onderdelen van mijn 1000 cc blok overzetten omdat het blok niet helemaal compleet was. (studentje....geen geld....... :( ) Maar goed ondertussen heb ik en 1300 cab. op de kop getikt. Nu is mijn vraag het volgende: Aan de oude 1000 cab. zat en soort pompje die op de 1300 niet meer zit. Daar heb ik nu 4 uitgangen zitten wat moet precies waar????

Ik was dus verplicht om met het ombouwen ook het oude spruitstuk plus 1000 cc carb. Maar nu wil ik het metro spruitstuk met de 1300 cab. erop zetten. Dit spruitstuk heeft 2 uitgangen en mijn uitlaat maar een. Klopt het dat ik een gedeelte van een uitlaat kan kopen en die op mijn uitlaat monteren die er nu onder zit of moet ik een hele nieuwe uitlaat aan schaffen????
En is dat dan ook een beetje goed te doen????

Ben nog maar net bezig dus wil graag wat van jullie horen!!!!

groetjes Roel 8)

default

RE: spruit stuk en 1300 cab

Aan de oude 1000 cab. zat en soort pompje die op de 1300 niet meer zit. Daar heb ik nu 4 uitgangen zitten wat moet precies waar????


Ik denk dat je met pompje de vlotterkamer bedoeld. Die zit bij een hs4 (1000-carb) links van de carburateur maar bij een hif44 (1300-carb) zit deze geintegreerd onderin de carb. Die 4 uitgangen kan ik niet helemaal plaatsen, 1 is benzine-toevoer, 1 is benzine-overloop, 1 is de aansluiting voor de carterontluchting en die vierde ??. Misschien bedoel je een heel klein nippeltje dat bovenop bij het inlaatspruitstuk zit, dit is voor de vacuumvervroeging van je ontsteking. Kijk even in de Haynes, daar staat waarschijnlijk met plaatjes uitgelegd welke aansluiting waarvoor is.

Dit spruitstuk heeft 2 uitgangen en mijn uitlaat maar een. Klopt het dat ik een gedeelte van een uitlaat kan kopen en die op mijn uitlaat monteren die er nu onder zit of moet ik een hele nieuwe uitlaat aan schaffen????
En is dat dan ook een beetje goed te doen????


Je kan een LCB monteren als je het inlaat- van het uitlaatspruitstuk scheidt, maar je kan ook het in- en uitlaatspruitstuk gebruiken in combinatie met het voorste stuk van een metro-uitlaat, zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1623

Succes,
Erik

RE: spruit stuk en 1300 cab

Ik denk dat je met pompje de vlotterkamer bedoeld. Die zit bij een hs4 (1000-carb) links van de carburateur maar bij een hif44 (



HIF = Horizontal Integrated Floatchamber, die zit er dus niet meer naast.

Overigens bestaat er ook een 1300-versie van de HS: HS4, en een HIF-variant voor een 1000: HIF38.

Wouter

RE: spruit stuk en 1300 cab

Wouter schreef:
Overigens bestaat er ook een 1300-versie van de HS: HS4, en een HIF-variant voor een 1000: HIF38.Wouter



Ik neem aan dat je de HS6 bedoelt ipv de HS4 voor de 1300?

default

RE: spruit stuk en 1300 cab

Quote:
Ik denk dat je met pompje de vlotterkamer bedoeld. Die zit bij een hs4 (1000-carb) links van de carburateur maar bij een hif44 (


HIF = Horizontal Integrated Floatchamber, die zit er dus niet meer naast.


Dat zeg ik :)

Overigens bestaat er ook een 1300-versie van de HS: HS[color=blue:25f77rra]6[/color:25f77rra], en een HIF-variant voor een 1000: HIF38.


Maar even uitgaan van het meest voorkomende geval zal Roel met zijn metro-blok een hif44 hebben en op zijn oude 1000-tje zal een hs4 hebben gezeten. Het verschil tussen deze carbs is optisch vooral de vlotterkamer die al dan niet geintegreerd is, dit is wat Roel denk ik bedoelt met een pompje aan zijn 1000-carb.

M vr gr,
Erik

RE: spruit stuk en 1300 cab

Heel erg bedankt voor het snele reageren mensen!!!!!!

Nu zijn al die (gangbare) afkortingen voor mij bekent :D