spruitstuk van mpi uit 98 1275cc op mayfair 1000cc 1986?

RE: spruitstuk van mpi uit 98 1275cc op mayfair 1000cc 1986?

Hoi, ik heb een vraag, kan het uitlaatspruitstuk van een mpi 1275cc op een mayfair 1000 cc? Past dat zomaar, en schiet ik daar wat mee op??

een Mpi heeft een los inlaat en uitlaatspruitstuk .. een 1000 heeft een gecombineerd in- en uitlaatspruitstuk .. monteren zal misschien nog wel gaan, maar ik denk niet daar je daar zondermeer wat mee opschiet.

Een goede stage 1 set is waarschijnlijk een betere (misschien niet goedkopere) oplossing ..

Begin allereerst eens met het lezen van TBASE van David Vizard.

FWIW,
Theo van den Bogaard

Thnx, ik ga eens lezen, een stage 1 kit is op dit moment ff te duur, dat spruitstuk kon ik zo krijgen vandaar

het monteren moet wel lukken, van je gecombineerde spruitstuk slijp je het uitlaat deel voorzichtig af.

het schijnt dat het mpi-spruitstuk verbeterd is ten opzichte van het oude spruitstuk, hier is al eens over geschreven...

persoonlijk denk ik dat je er weinig mee opschiet.
het is al moeilijk om het spruitstuk goed door te slijpen (BTDT)...

daarbij komt dat je nog een aantal pakkingen moet gaan vervangen (kost ook weer geld), persoonlijk zou ik lekker doorsparen voor een stage 1 kit die meer omvat dan alleen het uitlaatspruitstuk. tunen is een wetenschap die vele dingen omvat, het is naief om et en zelfbedacht iets resultaten te behalen. hoogstwaarschijnlijk wordt d boel alleen maar slechter en/of onbetrouwbaarder.

het spruitstuk doorslijpen heb ik gedaan, alleen heb ik het inlaat-deel verwijderd om daar het spruitstuk van de dubbelle carbs te plaatsen. ik wilde mijn bestaande uitlaat niet kwijt namelijk...

Aha, ok, sparen dan, eerst kuipstoeltjes en velgen, dan eens verder kijken, thnx red