volgens mij zijn de spruitstukken hetzelfde, alleen de naald van de carb denk ik zal anders zijn...
- Login of registreer om te reageren
volgens mij zijn de spruitstukken hetzelfde, alleen de naald van de carb denk ik zal anders zijn...
mmm die naald heeft nooit echt goed gelopen op de 1275cc maar waarschijnlijk omdat er geen K&N filter opzat zoals normaal bij zo een kit.
Ik hoop dat het past dan kan ik het ombouwen.
Ik zou normaal ook zien voor zo een K&N filter (is dezelfde als voor de 1275cc hoop ik ook)
Weet iemand de naald voor zo een stage 1 voor op een 998cc, want daar zal ik wel voor moeten kijken denk ik.
Kan altijd eens zien wat er in de 1275cc zit.
Bedankt.
Volgens mij zijn de spruitstukken niet hetzelfde. Heel misschien de inlaat, maar de uitlaat moet een kleinere diameter hebben voor een 1000, tenzij ik me sterk vergis. Met een 1275 stage 1 kit op een 1000 heb je waarschijnlijk minder vermogen dan met de standaard setup.
[Edit: typo]
Ingediend door Mini Martin op do, 08-01-2004 07:54
Volgens mij heeft een 1275 kop ook een andere diameter oliekanaal.
grtzz MArtin
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 08-01-2004 09:43
je kan het wel monteren ... maar ik denk niet dat je 998 er veel mee opschiet, zoals Eelke ook al zei.
wat optimaal is voor een 1275 is waarschijnlijk te veel van het goede voor een 998 (in ieder geval niet optimaal ! )
FWIW,
Theo van den Bogaard
mmm, als de diameter verschilt ga ik idd verlies hebben.
Dat was nu wat ik graag wou weten, dan gaat het niet jammer.
Ik ga toch eens de inlaatcollecteur nazien van diameter.
Tenzij het iemand zeker weet dat dit niet gaat.
Is stage 1 van minisport normaal.
Thanks anyway
J einlaatspruitstuk hangt meer af van het soort carberateur dat je hebt. Een HS2 carb past bv nie top een spruitstuk voor HS4 carbs. En andersom. Zelfde geldt voor de HIFF inlaatspruitstukken. Hier past weer geen HS2 carb op. Hier past echter wel een HS4 carb op. Deze combi heb ik dus.
Ik heb nu een medium bore LCB (type uitlaatspruitstuk) op mn 1000cc zitten. Ik heb er niet zoveel problemen mee zoals Eelke zegt, qua vermogens verlies. Maar je moet er natuurlijk geen big bore spruitstuk opzetten, want dat is echt kansloos.
Gewoon een medium of small bore.
Erik
moet je dan je poorten aanpassen naar een grotere diameter en je verliest wellicht niets op hogere toeren maar behoudt em een goed koppel rond de 3000 toeren?
Van die inlaat, ik moet eens nazien welke carburators het zijn, kan ik die van een 1300cc gewoon gebruiken ook? of kun je die niet arm genoeg krijgen?
Ik ga ervan uit dat de inlaatpoorten dan wel gelijk zijn.
Dat zoek ik nog wel eens op.
Thanks
Erik van der Maat schreef:
Ik heb nu een medium bore LCB (type uitlaatspruitstuk) op mn 1000cc zitten. Ik heb er niet zoveel problemen mee zoals Eelke zegt, qua vermogens verlies.
Nee? Heb je het gemeten?
Ik bedoel ook niet dat hij ineens totaal niet meer trekt en rijdt als een knollenwagen. Maar in plaats van die paar PK winst die je verwacht van een Stage 1 zul je eerder een paar PK verlies hebben.
Ingediend door Mini Martin op do, 08-01-2004 21:43
Eelke schreef:
Kop? Het ging over een Stage 1 kit
Solly hoor.
Het was inderdaad nog erg vroeg.
grtzz Martin
Eelke schreef:
Nee? Heb je het gemeten?
Ik bedoel ook niet dat hij ineens totaal niet meer trekt en rijdt als een knollenwagen. Maar in plaats van die paar PK winst die je verwacht van een Stage 1 zul je eerder een paar PK verlies hebben.
's Avonds toenik naar huis reed na het klussen kwam ik op de S3 (weg tusse alkmaar en schagen) een standaard (bleek achteraf)1300 tegen. Ik dacht zal s ff uitproberen of ik m bij ken houden. Hij vond het niet leuk dat ik m er uit reed.
En zijn 1300 verkeerde in goede conditie, aldus hem.
Erik
RE: Stage 1 1275cc past dat op een 998cc.
Ingediend door IteCa op wo, 07-01-2004 21:44
De 1275cc rijdt niet meer der zit een stage 1 op.
Past de uitlaatcollecteur en inlaatcollecteur van een 1275cc op een 998cc of zijn de poorten groter....