Gefeliciteerd met je aanschaf.
De kat heeft vrijwel geen negatieve invloed op het vermogen van je blok, bespaar jezelf de moeite en laat hem eronder zitten zou ik zeggen.
Anders kan je eventueel een kat vervanger monteren, zeg maar een recht stukje pijp die op de plaats komt voor de kat, die kan je dan voor de keuring omwisselen zeg maar.
Je kunt alle onderdelen van een stage one los kopen, gewoon een kwestie van kijken wat je nu hebt (bijv. diameter van de uitlaat) en dan kijken wat je nog nodig hebt.
Succes
- Login of registreer om te reageren
RE: Stage 1 Mini 1275
Ingediend door JSMini op wo, 06-07-2011 20:52
Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Jeannot en ik hou me al sinds mn 10e bezig met Vespa's. Ik ben begonnen met goedkope Ciaotjes en rij nu een PK50 en heb een V50 Special thuis staan. Altijd al bezig met oude meuk dus:). Een logische evolutie op de Vespa is natuurlijk een Mini, en die ga ik vrijdag ophalen. Het is een 1000 omgebouwd tot Cooper, met een 1275 blokje erin.
Nu is mijn vraag: Ik wil er uiteraard zo snel mogelijk een stage 1 setje op knutselen. nu zit ik met 2 problemen:
1: De Mini is een 1000 Kat op kenteken, dus ik moet voor de APK altijd een Kat erop hebben.
2: er zit al een leuk einddempertje op, die in het midden uitkomt.
Nu zijn er op een engelse site 'halve' Stage 1 kitjes te koop, maar ik vraag me af of die gaat passen met de rest van het huidige uitlaatsysteem. Ook zou ik graag de Kat er op een simpele manier op en af willen halen voor de keuring(het is een carburateurversie). Wat raden jullie aan te doen?
Mvg,
Jeannot