Stand van asje waar de ontsteking in zit

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Weet iemand hoe de stand is van het asje dat in het blok van de motor zit waar de ontsteking dan in zit

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Voor een A blok:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... =18&pos=13

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Hoe moet de stand van het vliegwiel dan staan

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Ligt aan je type blok. A of A+
En aan type ontsteking.

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Het is een 1000cc lukas ontsteking

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... =18&pos=15

TDC voor de krukas (cilinder 1, dichtst bij de radiateur)

... En als 'ie niet goed blijkt te staan kan je hem een tandje verder zetten ?!

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Heb de zelfde vraag maar de linkjes werken niet meer .
Heb een 1000tje van 87 met lucas electr onsteking.
Heb geen kijk gat voor vliegwiel maar groef en kammetje bij poelie .
Hoe krijg ik dat asje in het blok goed gezet ?

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Als je de onderste bout van de radiator neemt, dan kun je daarmee het asje uit het blok halen.

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Hé, dat is ook toevallig. Nu al twee mensen die de ontstekingstoren uit het blok hebben gehaald. Trouwens, in dit rijtje vragen staat twee posten lager "Hulp gevraagd in de buurt van Zwolle' precies dezelfde vraag. Samen met Marc en Theo hebben we daar uitgebreid en duidleijk antwoord gegeven hoe je de ontstekingstoren correct terug zet.

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Had de zoek functie gebruik en niet dat topic gelezen omdat er geen probleem aan duiding bij stond .
Ik heb een electr ontsteking en is het daarbij niet anders kwa timing , had hier geleze dat dit soms afwijkt , dat de as 180 graden gedraaid moet worden ?
Toch bedankt voor de hulp ik ga aan de gang

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Ja! Heb ik laatst ook gehad! Moest het asje 180 graden om zetten.
Misschien een keer uit elkaar geweest in een vorig leven en niet goed opgelet door de monteur hoe hij gezeten heeft. Of het is "af fabriek" gedaan!? Wat ik wel weet is dat de één van een mini was en de ander van een metro. De stekker aansluitingen verschillen dan.

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

plaatje is verhuisd:
http://www.infomininl.org/imj3/index.ph ... onderdelen

uit een ander topic de Metro versie:
viewtopic.php?f=5&t=63644#p673549

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Nou dat asje staat weer goed en de rotor dan op 2 uur richting cilinder 1.
De groef in de poelie staat op het 2de tandje van boven.
Maar nog steeds niks .
Zie ook als ik gas geef dat de benzine ook richting luchtfilter gaat.
Zit een hiff44 op met gekoeld inlaat.

RE: Stand van asje waar de ontsteking in zit

Heb je wel vonk? Alhoewel hij er op moet lopen; heb je wel de juiste bobine voor een elektronische verdeler? Anders heb je kans dat je de elektronische-schakelaar(zwarte kastje op de zijkant vd verdeler) opblaast. Ook is de onstekingskrome niet echt geschikt voor een 1000'tje, hij vervroegt veel te vroeg maar het gaat wel. Let op je mengsel; niet te arm!
Een HIFF 44 is wel wat groot voor een 1000'tje, zou ook niet weten wat voor naald je daarbij zou moeten gebruiken. Daar je naalden met een B in het begin moet gebruiken ivm de 100 jet.
Ik rij zelf een met een 1000'tje met een(beginnen zeldzaam te worden) HIFF 38, die hebben een 90 jet en de naalden beginnen met een A. Een A naald in een 100 jet, gaat niet daar hij dan giga rijk staat, en meteen verzuipt. Waar de HIFF's tegenwoordig nog al eens last van hebben is het choke gedeelte ivm de Ethanol in de huidige benzine. In het choke-cilindertje zit een rubber ringetje dat op den duur kei hard wordt of verpulvert. Dan loopt de benzine zo de carb in en verzuipt hij meteen.