Dat kan geen kwaad.
Lees even in:
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... Ft%3D10195
- Login of registreer om te reageren
Dat kan geen kwaad.
Lees even in:
http://www.minisevenclub.nl/index.php?c ... Ft%3D10195
Ingediend door The Bad Touch op ma, 27-09-2004 22:48
Op de Metro die ik nu aan het slopen ben, zit een gegoten gecombineerd in- en uitlaatspruitstuk, waar een HIF44 carb op zit. Aan het uitlaatspruitstukdeel zitten 2 lange buizen die als het ware samen met het gegoten gedeelte een soort LCB vormen. Volgens Vizard (3e editie, pagina 262, bijschrift afbeelding links bovenaan) zou dit geheel (inclusief middenpijp) in de Mini moeten passen (evt met wat kleine aanpassingen). Is dit een echter een dermate goede combinatie met de 1275 motor die uit dezelfde Metro komt (1989)? Is dit spruitstuk geschikt om in een Stage 1 setup te fungeren (door vervolgens alleen filter, naald en einddemper extra aan te schaffen en verder de Metro onderdelen te gebruiken? Of is dit spruitstuk dermate slecht dat een ander (LCB of ander type?) uitlaatspruitstuk en dus ook inlaatspruitstuk gewenst is om enige vermogenswinst te boeken?
Wat betreft de toekomst van de motor: ik wil zo tussen de 70-80 pk eindigen.
PS: Wel genieten hoor, die Metro demonteren!
Volgens Vizard is het verschil tussen het Metro spruitstuk + voorpijp en een LCB niet zo heel groot (het is al even geleden dat ik dat gelezen heb) en dat het verschil hoofdzakelijk komt door de verbinding tussen in- en uitlaatspruitstuk en de doorgifte van warmte aan de inlaat en niet zozeer door de vorm/flow. Je kunt voorlopig zo gaan rijden, maar als je op 80 of meer pk wil uitkomen, helpen alle beetjes en kun je beter wel een LCB monteren met een alu inlaatspruitstuk.
Ingediend door The Bad Touch op di, 28-09-2004 12:22
Bedankt voor je antwoord, gaan we dat nog even van de metro afslopen voordat ie weggaat...
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 28-09-2004 13:22
De pijpen die standaard op de Metro zoals je beschrijft zitten komen (AFAIK) ongeveer overeen met een medium bore-systeem (even meten dan weet je meer - ook of je einddemper gaat passen ..)
Als je toch van plan bent later een stage 1 te monteren zou ik voorlopig het filter en de naald van de Metro laten zitten - tenzij in de praktijk blijkt dat het niet lekker loopt :)" title="Evil" /> scheelt ook weer plm 20 euro voor een naald.
(vergeet de remmerij niet)
succes,
Theo van den Bogaard
RE: standaard 1000cc uitlaat op een 1300 metro motor?
Ingediend door blackmini op wo, 22-09-2004 11:38
Na lang zoeken heb ik het antwoord nog niet gevonden op men vraag.
Ik ga een 1300 metroblok in men mini inbouwen. Ik heb op de moment niet genoeg geld om een 1300 uitlaat te kopen. Kan ik men 1000cc uitlaat met 2 dempers behouden? Is dit slecht voor de motor? Prestaties is niet zo belangrijk, ik wil voorlopig een paar maanden gerust kunnen rijden zonder problemen. Ondertussen ben ik men zwarte mini aan het restaureren
mvg
Blackmini