Ja , da's 'n lastige.
Maar je bent overal al geweest bij "experts" , wat kunnen wij dan nog bedenken?
Werkt je stappenmotortje ?
Lekt je ejector NA als je de motor stopt?
Staan de pennetjes 50/50 van je gasklep?
Etc. , etc. , we moeten wel tech info krijgen dan pas kan iemand een diagnose maken.
Hieronder staan een paar "probleempjes" die ik de laatste tijd heb gezien/gehoord/etc.
PTC stuk , dan condenseert misschien net te veel brandstof in je inlaatpoort en dan start hij niet.
Vuil in je ejector (druk is dan goed maar dan "druppelt" de ejector meer dan dat hij "sproeit") , teveel brandstof.
Vuil in je drukregelklep kanaaltje naar de sproeier(de druk van de klep naar je sproeier kan je NIET meten = 1 deel , alleen pompdruk!) , te weinig brandstof.
Bedrading van de ECU naar je ejectorhuis (groen stekkertje) vervangen , er kan corrosie in gaan zitten en dan heb je wat meer weerstand en dus stuurt deze je ejectorklepje minder ver open (kleuren heb ik evt. wel voor je).
Ontsteking wat vroeger/later zetten.
Hetere boegietekens willen ook wel n's helpen.
Kortom , wat heb je al getest , laat het ons weten.
Greetz , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
RE: Start breinbreker
Ingediend door Randolph op zo, 17-10-2004 17:54
Ruim een jaar geleden in een rally met onze Mini Cooper 1994, 50K, versnellingsbak kapot gereden. Motor zelf uitgebouwd, door Mini specialist in Oudenbosch laten reviseren, zelf weer ingebouwd. Sindsdien weigert de motor te starten. Na toevoeging van een paar druppeltjes benzine in de injectieunit, of spuiten van wat quickstart in luchtinlaat, prima start. Tot ongeveer drie uur na zo'n geholpen start geeft het starten geen enkel probleem. Daarna weer hulp van paar druppeltjes benzine nodig. Zodra de motor gestart is rijdt de Mini geweldig, ieder toerental, iedere snelheid, alles feilloos !
Dit probleem duurt al ruim een jaar. TOP FRUSTRATIE !!
Meerdere Mini experts naar gekeken. Alles wat van belang kan zijn doorgemeten en/of vervangen, inclusief bedrading, relais, alle sensors, incl. lambda, druk benzinepomp, druk leidingen, alles OK. CPU prima, loopt verder geweldig, inspuiting benzine zichtbaar OK bij starten, maar blijkbaar net niet rijk genoeg mengsel in de eerste seconden om te starten. Omdat motor na de geholpen start een paar uur lang na afzetten motor prima blijft starten en vervolgens een paar uur nadat-ie gelopn heeft, aanvankelijk gedacht aan koude/warme motor probleem. Heb nu een vermoeden dat er allicht ergens door vacuumverlies of bufferverlies in een aantal uur nadat de motor gelopen heeft en afkoelt in eerste seconden te weinig benzine beschikbaar komt. Zou echter niet weten hoe ! Heb alle mogelijke manuals bestudeerd en experts geraadpleegd, NIEMAND komt er meer uitof heeft nieuwe suggesties. IEDEREEN is totaal gefrustreerd en de al 30 jarige liefde voor de Mini begint langzamerhand toch wat te bekoelen ! Wie o wie heeft enig idee over de oorzaak, heeft een identieke ervaring (gehad), heeft suggesties of kan hulp bieden ??