Controleer je carburateur, het klinkt alsof de vlotterkamer niet snel gevoeg vol loopt, dat hij leeg gepompt wordt als hij loopt. misschien een leiding geknikt zou ook kunnen.
- Login of registreer om te reageren
Controleer je carburateur, het klinkt alsof de vlotterkamer niet snel gevoeg vol loopt, dat hij leeg gepompt wordt als hij loopt. misschien een leiding geknikt zou ook kunnen.
Bougietjes ruiken naar benzine.
ik denk dat er geen vonk meer is....
Iemand een idee wat ik kan nameten/controleren bij de ontsteking?
Ik denk in die richting te moeten gaan zoeken..
Het kan mij ontgaan zijn, maar wat voor uitvoering blok heb je precies (inj.,carb.)?
Zou er misschien iets je verbrandingsruimte in kunnen lekken?
ik denk ook de vlotter van de carburator, heb hetzelfde meegemaakt en die bleef hangen bij mij
inderdaad wat voor ontsteking!
Als het er een met puntjes en een condensator is zou daar ook een probleem kunnen zitten, mijn ervaring met condensatoren is redelijk matig, kunnen er opeens mee ophouden, dus wel gewoon starten en dan als ze iets warmer worden is het klaar...
Ingediend door csel op wo, 16-01-2013 18:55
Ik ga er even van uit dat je een oud model mini hebt, zonder inspuiting en electrische ontsteking. Ook ga ik ervan uit dat de startmotor voldoende ronddraait en dat de motor dus niet aanslaat. Je geeft aan dat de bougies naar benzine ruiken. Je mag er dus even vanuit gaan dat de carborateur voldoende functioneert en dat het aan de ontsteking ligt. Je kunt met behulp van een hulpje de ontsteking controleren. Haal de kabel van de bobine los van de verdeelkap. Houdt de kabel dicht bij het motorblok (niet er tegen aan). Kijk wel uit want er kan veel spanning opstaan, dus gebruik een isolerende tang. Laat het hulpje starten en kijk of er een vonk uitkomt. Vonkt hij dan is de bonine nog goed.Is er geen vonk dan ligt het aan de bobine. Haal vervolgens een bougiekabel los en houd het metalen uiteinde dicht bij de kop van de bougie. Als deze niet vonkt dan ligt het aan de stroomverdeler. Als deze wel vonkt dan ligt het niet aan de ontsteking maar aan de benzinetoevoer (carborateur). Het kan dan ook nog liggen aan de electriciteitsdraden van de bobine, die los zitten of niet goed aangesloten zijn.
succes verder.
Cor
csel schreef:
Ik ga er even van uit dat je een oud model mini hebt, zonder inspuiting en electrische ontsteking. Ook ga ik ervan uit dat de startmotor voldoende ronddraait en dat de motor dus niet aanslaat. Je geeft aan dat de bougies naar benzine ruiken. Je mag er dus even vanuit gaan dat de carborateur voldoende functioneert en dat het aan de ontsteking ligt. Je kunt met behulp van een hulpje de ontsteking controleren. Haal de kabel van de bobine los van de verdeelkap. Houdt de kabel dicht bij het motorblok (niet er tegen aan). Kijk wel uit want er kan veel spanning opstaan, dus gebruik een isolerende tang. Laat het hulpje starten en kijk of er een vonk uitkomt. Vonkt hij dan is de bonine nog goed.Is er geen vonk dan ligt het aan de bobine. Haal vervolgens een bougiekabel los en houd het metalen uiteinde dicht bij de kop van de bougie. Als deze niet vonkt dan ligt het aan de stroomverdeler. Als deze wel vonkt dan ligt het niet aan de ontsteking maar aan de benzinetoevoer (carborateur). Het kan dan ook nog liggen aan de electriciteitsdraden van de bobine, die los zitten of niet goed aangesloten zijn.
succes verder.
Cor
Ik ga dit morgen proberen..
het is idd een oud type mini , mini 1000 1977
Puntenontsteking.
Eigenlijk alles al vernieuwd, nieuwe bobine, ontsteking, condensator, rotor verdelerkap enz.
allen dank voor het meedenken
Tot nu toe...of te koud, of te druk.
Vandaag eindelijk aan toe gekomen.
alles nagecheckt... benzinetoevoer, vlotter, bedrading enz.
contactpunten nagekeken en deze bleken vast te zitten.
alles weer gangbaar gemaakt en gesmeerd.
en voila, hij doet het weer...
alleen motorisch loopt hij goed, maar hij poft uit de uitlaat.
ook tijdens een proefritje blijkt dat er meer aan de hand is..
hij kraakt en knapt aan alle kanten.
dus nu maar eerst de complete ophanging en remmerij nakijken.
ge blijft wel bezig zo....
RE: Start niet meer...
Ingediend door Boxem op zo, 13-01-2013 20:04
Ik heb ik onze mini een nieuwe koppakking gezet, alles volgens boekje.
kleppen opnieuw gesteld enz.
Nadat alles weer in elkaar zat heb ik geprobeerd de auto te starten.
Starten en lopen !!! Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen
Stukje er mee de straat heen en weer geweest, loopt prima !
Na ongeveer 20 minuten stationair te hebben gelopen is het ineens gebeurd.
Auto slaat af, start nog wel weer maar knalt nog 2 keer uit de uitlaat en doet niks meer.
2 dagen later maar weer geprobeerd, starten en lopen
loopt weer perfect !
Nu na ongeveer 5 minuten is het weer gebeurd, knalt weer en stopt er weer mee...
Weer een paar dagen later, nogmaals geprobeerd, weer starten en lopen en loopt weer prima !
Nu is het na 1 minuut gedaan en sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik heb alle draden gecontroleerd voor zo ver je er bij kunt, ziet er allemaal nog goed uit, alle stekkertjes nog aangesloten.
Ander bobine geprobeerd, helpt niks, heb wel stroom op de bobine.
Wat is nu de volgende stap om te gaan zoeken?