Start niet na vervangen koppelingscylinder

default

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Hallo allemaal, ik heb zojuist mijn koppelingscylinder vervangen, allemaal prima verlopen. Echter tijdens vervangen radio aan gehad en blijkbaar was me accu heel zwak dus die was na kwartier leeg. Geen probleem, met 2 man even aanlopen maar ook dat wou niet. Dan maar startkabels, nog geen resultaat. Blijkbaar de accu helemaal overleden. Maar nou is mijn vraag of het logisch is dat als ik de polen los koppel van de accu en de startkabels direct aansluit op de polen dat ie nog neit wil starten? Lampen en alles brand wel, en je hoort de startmotor een x tikken, maar slaat niet aan. Dus mijn vraag is kan je auto starten over startkabels buiten de accu om (lijkt mij wel toch?) en als dat dus kan wat dan het probleem kan zijn.

mvg Arjen

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Het kan wel,

Maar het kan ook zo zijn dat je accu ECHT leeg is, en dan bedoel ik ook ECHT leeg. Dan helpt het alleen om hem op te laden.

Haal je accu er eens uit en ga er mee naar de dichtsbijzijne garage of automatterialen zaak. Dan kunnen ze hem heel simpel en snel doormeten en geeft die aan, vervang accu of accu goed. Als het vervang accu is, spreekt het voorzich.
Als je accu leeg is maar wel goed dan zit het probleem ergens anders.

Loop alle stekkers een aansluitingen na in de buurt van de koppenlingscillinder, mischien dat je perongeluk iets heb losgemaakt met het terug trekken van je hand ( believe me i've done that eens :P )

Je zegt dat je startmotor een tik geeft met de startkabels erop. Zet eens een goede accu direct aan je startmotor zonder kabels erop. Dan zal die vast starten.

Gewoon alles goed nalopen en niet het ergste denken :) Ik zou even beginnen met het testen van je accu!

En je startmotor doormeten, kan ook aan diggelen zijn. En dan bedoel ik de vasthoud spoel mischien ;)

Suc6 :)

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

he, heb je de massakabel wel aan je blok.
er zijn minis die onder de bevestiging van de hulpcilinder de massakabel van het blok mhebben.
misschien dat je deze ben t vergeten vast te zetten.

default

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Het is niet de accu, net met een accu van opel vectra getest, bleef precies hetzelfde. het lijkt ook alsof de motor helemaal vast zit, want hij wil ook niet meer draaien zegmaar, als we m aanduwen en dan in zn 2 zetten zonder de bougies erin wil de motor nog niet draaien, dus lijkt alsof hij helemaal vast zit, of ligt dit aan mij en houdt ie nog genoeg compressie over? Ik hoor het graag want snap er helemaal niks van, kan ik iets fout hebben gedaan met die koppeling ofzo?

groeten

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

racing green rider schreef:
he, heb je de massakabel wel aan je blok.
er zijn minis die onder de bevestiging van de hulpcilinder de massakabel van het blok mhebben.
misschien dat je deze ben t vergeten vast te zetten.




Dank je, dat was het dus waar ik aan zat te denken maar vergeten was te vermelden :P :P :P :P

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

samen krijgen we zijn mini wel weer aan de praat. :D :P

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Misschien een rare opmerking, maar staat ie niet in de versnelling?

Dennis

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Het ligt er een beetje aan wat je allemaal los hebt gehad. Als je alleen de cilinder los hebt gehad, dan zou er niet veel fout kunnen gaan. Als je echter ook de afstelbout van de koppeling los hebt gemaakt, dan zou je deze een opnieuw af kunnen stellen. Daarvoor natuurlijk wel de koppeling ontluchten.

Het kan zijn dat je startrelais overleden is. Hierdoor geeft hij niet voldoende spanning door om te kunnen starten. Zoals Wats al aangeeft zou het ook je startmotor kunnen zijn. Dit is namelijk een verlengstuk van je startrelais.

Tevens is je bobine ook een mogelijkheid. Als deze niet goed meer is, dan zullen je bougies ook niet vonken. Je vliegwiel zal dan wel rondgegooid worden, maar hij zal niet aan willen slaan.

default

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Ik heb mini uit 87, maar zie nergens die massa bij die koppelingscylinder. Maar hij staat niet in versnelling nee, want dan zou die wel naar voren stuiteren als ie zou willen starten. Maar ik heb alleen dat cylindertje los gehad ja. Maar het zou kunnen dat de startmotor ineens kapot is idd, maar dan zou die wel moeten starten als je m aanloopt toch, want dan heeft die er niks meer mee te maken. Maar ook als je m aanloopt wil het vliegwiel niet draaien, dus ik krijg het id dat de motor gewoon vast zit:S

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Hoi , ik heb ook een idee als je de mini in de versnelling zet kun je hem dan vooruit duwen door de versnelling heen ? als det niet lukt dan is de bout die je hebt gebruikt voor het vast zetten van de cilinder te lang en houdt deze de het vliegwiel tegen en dus ook de moter (eigen ervaring)

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

juist, waarschijnlijk heb je de verkeerde bouten gebruikt om je hulp cilinder vast te zetten.

Deze blokkeren nu het vliegwiel.

Cheers,
Wouter

default

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Ok, het lijkt er idd op dat dit gebeurt, maar snap niet goed hoe dat kan dan, want heb precies dezelfde bouten gebruikt als die eruit zijn gekomen:S Bedoelen jullie dat die bouten tever het blok in gaan of dat ze zo zitten dat die cylinder niet goed zit?

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Ik neem aan dat je de hulpkoppelingscilinder hebt vervangen??
Het kan zijn, dat bij de nieuwe cilinder de 'vleugels' waar de bouten doorheen gaan, iets dunner zijn, of dat je enkele ringetjes vergeten bent onder de bouten.
Hierdoor komen de bouten in de tanden van je vliegwiel.
Dus bouten eruit, enkele ringen ertussen en weer proberen.



Groet ron

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

Heb je toevallig ook je startmotor eraf gehaald, en de bouten daarmee verwisseld?

groeten,
Wouter

default

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

nee startmotor is niet los geweest, maar het zal heel goed kunnen dat het de bouten zijn... ga nu meteen ff kijken:) bedankt voor de reacties!

RE: Start niet na vervangen koppelingscylinder

ArjenB schreef:
nee startmotor is niet los geweest, maar het zal heel goed kunnen dat het de bouten zijn... ga nu meteen ff kijken:) bedankt voor de reacties!

En al gekeken? Ben wel benieuwd namelijk. :9