dacht ik..ik zal de verdelerkap is aftrekken, en kijken hoe dat eruit ziet die contactpuntjes (gewoon voor de gein zeg maar)..
Kzou de verdelerkap eens 180° draaien.
Hebt hem der waarschijnlijk verkeerd terug op gezet waardoor je op de verkeerde momenten ontsteking krijgt op de verkeerde cillinders.
Nu heb ik net dus het grotere deel van de avond de contactpuntjes opnieuw afgesteld (btw. ik wou ze op 0,4 mm afstellen..maar zover gaan ze niet eens open?!, en ALS ik de puntjes ver van elkaar afzet (op het hoogste punt van de nok) dan sluiten ze niet meer helemaal..maargoed)
Hoop voor jou da je niet hebt zitten draaien aan de verdeler zelf want anders heb je de ontsteking helemaal ontregeld en staat je voorontsteking niet meer goed. En dit zou dan terug goed moeten gezet worden met een stroboscooplamp.
- Login of registreer om te reageren
RE: Start probleem....!!?!
Ingediend door Mayfairtje op za, 08-12-2007 22:25
Hoihoi,
Hier een eigenaar van een '84 mayfair 1000cc..
Ik was vandaag m'n instrumentenverlichting aan t nakijken (aangezien die er mee op is gehouden), en omdat de monteur die er een tijdje geleden naar had gekeken zei dat de ontsteking een keer in de toekomst beter afgesteld moest worden, dacht ik..ik zal de verdelerkap is aftrekken, en kijken hoe dat eruit ziet die contactpuntjes (gewoon voor de gein zeg maar)..
Nu weet ik niet zeker als ik ergens aan heb gezeten (lijkt me niet), maar toen ik dus naar de friettent wou rijden, starte die nog wel..maar liep maar op 3,2 of zelfs 1 cilinder?!?!, voordat ik de straat uit was, meteen omgedraaid en weer terug in de garage gezet..
Toen ik de motorkap open deed was het enigste wat me opviel dat hij lekker heet was geworden, want er kwam een klein beetje rook uit de olievuldop..
Nu heb ik net dus het grotere deel van de avond de contactpuntjes opnieuw afgesteld (btw. ik wou ze op 0,4 mm afstellen..maar zover gaan ze niet eens open?!, en ALS ik de puntjes ver van elkaar afzet (op het hoogste punt van de nok) dan sluiten ze niet meer helemaal..maargoed), deze had ik toen weer terug gezet zoals ze stonden, ik heb er namelijk vanmiddag nog mee gereden zonder problemen..
Ook gekeken of de bougiekabels, bobine kabels e.d. er goed op zaten, gekeken als de bobine vonkt (wel een beetje flauwe vonken, maar hij vonkte wél) en een keer de bougies eruit gehaald na een paar keer zonder succes starten, om te kijken als er wel benzine in de motor kwam..
maar nou bleek dat toch zeker 3 van de 4 bougies bijna helemaal droog waren..
Nu keek ik op m'n horloge, en ik wil niet héél mn zaterdagavond in de prullebak gooien, dus ik dacht ik zal 't hier is op 't forum zetten..
Nu vind ik het dus raar, want mócht het zo zijn dat te weinig benzine het probleem is..hoe kan dit zomaar ineens voorkomen? heb namelijk niks met de benzine-toevoer o.i.d. gedaan..
Ik hoop dus dat ik morge wakker wordt, en wat goede reacties hierop zie staan!!
en nu ga ik een pilsje pakken! goedenavond!