Start probleem met mini 1000 uit 1988.

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

s'Morgens met koude motor wil hij niet starten. Startmotor draaid goed rond maar motor wil niet aanslaan. Een klein duwtje is voldoende en hij loopt. Loopt ook meteen heel mooi stationair. Zet ik hem dan af en start hem opnieuw dan slaat hij meteen aan. Daarna is er de hele dag geen probleem, starten en meteen lopen.
Er is al vervangen, bougies, bougiekabels, contactpunten, verdelerkap, condensator,rotor en startmotor, Kleppen zijn gesteld.
Heeft iemand een idee??
Zou alleen graag nog het ontekingstijdstip willen weten. Staat nu op 0 graden

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Hallo!
Volgens mij moet ie op 8 graden staan.
Wel aan denken om de vacuumslang eraf te halen bij het afstellen.
(en als je klaar bent, deze er weer opzetten.... :x )

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Bedankt voor de informatie :)

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Vanmorgen proberen te starten. Is niet gelukt.Heeft vanaf vanmorgen in het zonnetje gestaan dus ik denk zal het nu eens proberen en wat schetst mijn verbazing, hij start, daarna meteen weer afgezet en weer gestart en geen probleem meer. Zal morgenvroeg als hij koud weer niet starten.
Rara wat is het probleem.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Ik denk dat je accu niet zo fris meer is. Deze werkt namelijk slechter als 'ie koud is
Het kan ook zijn dat je dynamo niet zo goed meer bijlaadt en dat daarom de accu niet helemaal geladen is. Als je zoekt op het forum kun je wel vinden hoe je dat kunt doormeten

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

De selheid waarmee de startmotor de motor rond draaid is precies het zelfde met koude motor als met warme motor.
Als de motor niet aanslaat met koude motor tijdens starten is een klein duwtje voldoende om dit wel te doen. Als ik de motor dan meteen uitzet is deze nog koud. Start ik hem dan met de startmotor slaat hij direct aan en doet dat de hele dag door. Het gaat dus puur om de eerste start van de dag.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Ik doe even een onnozele gok.

Hoe staat het met je contactpuntjes?

Ik heb een wagentje gehad die dee precies hetzelfde,maar die liep op gas.
Eerste x starten? NOT!!,de rest van de dag hoefde je maar naar de sleutel te kijken en ze deed het.
Ik heb toen de hele verdeler vervangen (ik was niet zo kapot van het merk "femsa") en nadien nooit geen problemen meer mee gehad.
Dit kan het voor jou gewoon ook helemaal NIET zijn,maar ja het blijft vreemd,koud niet en warm wel?!,en proberen kan je altijd nietwaar?

I.i.g succes ermee

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

De contactpuntjes zijn nieuw zoals de rest en zijn afgesteld op 0,4 mm. Ik heb de mini gisteravond in de garage gezet en wat gebeurd, start vanmorgen de eerste keer. Ik heb hem nu buiten gezet, kijken wat hij morgen vroeg doet. Oja de ontsteking sond op 15 graden. Ik heb hem nu op 8 graden gezet.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Mocht het een vocht probleem zijn.
Spuit je kabels en zo dan in met zo`n spuitbus afstotend spul.
Ben es benieuwd wat ie morgen doet.

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Vanmorgen geprobeert te starten. Niet dus, motor draait snel rond maar slaat niet aan. Gisteren nog even alles ingespoten (kabels en zo)Ik heb nu de accu er toch uitgehaald en hem onder de oplader gezet. Kijken wat hij morgen vroeg doet.
Het enige wat aan het elektrische systeem nog niet verwisseld is zijn, bobine, accu en ontstekings huis.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben ons gek gezocht...

Uiteindelijk bleek er geen stroom te staan op het contact, dus dan krijgt in ons geval de injectie puter geen stroom...dus start ie niet.

Hij gooit de motor wel rond, maar hij vertikt het aan te slaan...

Wat het bij ons bleek te zijn was even de contactjes van de zwevende zekering, die met het witte draad (Tropic '93)goed schoon schuren, en hij deed het weer :)

We waren het hele electrische systeem al zo vaak langsgelopen en dan stokt het op zo iets simpels :)

succes!

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Vanmorgen de accu die vanaf gisteren stond op te laden in de auto gezet, gestart en meteen lopen. Het wordt dus een nieuwe accu. Ik denk dat de accu s'nachts met deze temperaturen te veel aan cappacteit verliest en s'morgens tijdens het starten net te weinig stroom heeft om voldoende vonk te geven en de motor te doen aanslaan.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Ik denk dat het probleem is, dat als je startmotor draait, de spanning over de bobine te ver inzakt en daardoor de motor niet aanslaat. Een nieuwe accu zou dus de oplossing moeten zijn.

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

Achter de rotor zit ook nog dingie van de ontsteking, ben de naam even kwijt.
zit meer in het huis zelf.
Als je die kapot hebt kan het ook komen dat hij moeilijk start als de auto koud is.

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

condensator

wordt ook vaak vervangen tegelijk met de contactpuntjes

default

RE: Start probleem met mini 1000 uit 1988.

misschien een dom iets.... maar krijgt hij wel benzine....