Start probleem spi opgelost

default

RE: Start probleem spi opgelost

wie kent het niet! een spi die niet wil starten met een koude motor

Ik had de motor laten voorlezen, maar alles werkt naar behoren
resultaat: ik heb nog steeds een probleem met de koude start

omdat je geen invloed op de computer kunt uitoefenen, in mijn geval: onvoldoende brandstof voor een koude start

Ik heb een eenvoudige oplossing bedacht die ik wil delen met mijn mini-vrienden
Ik heb een 12 volt 3-weg solenoïde brandstofklep gemonteerd op de retourleiding van de brandstof
Ik kan deze klep in de auto bedienen met een schakelaar
tijdens de koude start schakel ik dit voor 1 seconde uit, zodat ik een elektrische choke heb
op deze manier injecteert het extra brandstof aan de bovenkant van het gasklephuis
resulterend in een direct startende motor
Als u de schakelaar niet gebruikt, gaat de brandstof terug naar de tank
HET werkt perfect!



RE: Start probleem spi opgelost

Hallo Gerard,

Wat fijn dat je weer kan rijden.
Ik rijd zelf ook in een SPI dus mijn interesse was gewekt.
Ik wil wel melden dat ik, wat je hebt gedaan, zie als "pijnbestrijding" en ben bang voor een aankomend volgende complicatie.
Ik vraag me af waar je probleem is ontstaan. Zelf denk ik aan onvoldoende druk bij de injector.
Mogelijk levert je pomp (in de tank) niet meer voldoende druk op of heb je een verstopping in een brandstof leiding.
Trekt je mini nog wel lekker door en haal je de topsnelheid nog. Ik test de topsnelheid incidenteel (alleen als ik er in rij ;)). na enig geduld verschijnt er dan 165 op de teller.
Dit komt neer op een goede 150. Als ik dat heb gezien, kan ik weer slapen.

Groetjes Peter

default

RE: Start probleem spi opgelost

Het peter

Nee das het rare alles geb ik geprobeerd
Nieuwe pomp filter noem het maar op
Uiteindelijk dit toegepast en rij nu onbezorgd rond!
Verder geen complicaties meer ondervonden
En hij rijd verder prima

Groet Gerard