Starter 'relais' metro 1983 motor.

RE: Starter 'relais' metro 1983 motor.

Maar nu heb ik nog een vraag:

Ik heb het start-relais uit elkaar gehaald van de 1275 Metro uit 1983/1984 en nu kom ik het volgende tegen:
link
En de daaropvolgende 3 pagina's.

Kan mij iemand vertellen wat er mis gaat? Als je 12V zet op het geveerde contactpuntje in de volgende foto, gebeurt er helemaal niets, het lijkt zelfs of het contactpuntje helemaal niks raakt in de rustende toestand van deze 'relais' :(

Dit zijn alle onderdelen die erin zaten... Mis ik nog iets? Kan iemand beschrijven hoe het werkt? Aan welke contacten moet ik wat aansluiten?

Rob

Heb het idee dat de start-schakelaar (dat tijdelijk contact in je stuurslot) op de grote connector moet. Ik had hem tot nu toe op het kleine contactje aangeloten, maar dit kleine contactje blijkt alleen maar indicatief van aard te zijn. Iemand?

Rob

Heb hem opgelost..! De connectie met '50' gelabelled was de connectie die hem doet starten. Die maakt het magnetische weld wat hem aantrekt (zodat het tandwiel in je vliegwiel wordt geforceerd) en de stroom doorgeeft aan de starter motor om hem te laten draaien. Het kleine connectortje waarop ik mijn start schakelaar op aan had gesloten deed idd niks!

Had het starter relais nooit uit elkaar hoeven halen, maar nu snap ik iig hoe het werkt, en als ie niet start, weet ik ook precies waar ik met de hamer moet slaan ;-)

Rob, die nu moe naar bed gaat!