de laatste 2 foto's zijn in orde, alles goed aangesloten.
de 1e foto moet je aansluiten op de massa. links boven de remdruk verdeler.
dat is namelijk je massa van je ecu e.d.
Mvg Freydis
- Login of registreer om te reageren
de laatste 2 foto's zijn in orde, alles goed aangesloten.
de 1e foto moet je aansluiten op de massa. links boven de remdruk verdeler.
dat is namelijk je massa van je ecu e.d.
Mvg Freydis
Ingediend door muller295 op vr, 14-10-2016 18:59
Oké, en moet de massadraad aangesloten zijn om te kunnen starten?
En waar zou deze aangesloten moeten worden?
Ik dacht in het begin dat die massadraad op de startmotor moest en toen deed de startmotor het, maar niet goed, het tandwiel ging op en neer. Maar zoals het nu is aangesloten gebeurt er helemaal niks als ik de sleutel omdraai.
Ingediend door muller295 op zo, 16-10-2016 10:17
Niemand?
De startmotor draait dus wel met een aparte massa draad en daarna bij normaal aangesloten draden niet. Waarschijnlijk mis je dan een massa draad tussen het motorblok en de body. Normaal zit die kale dikke draad/kabel links boven je blok, tussen het blok en de body te hoogte van de bovenste (hondenbot)motorsteun.
RE: Startmotor bedrading?
Ingediend door muller295 op vr, 14-10-2016 15:39
Ten eerste wil ik mij even voorstellen, ik ben Sander, 16 jaar en heb een mini 1.3 spi uit 1992 gekocht.
De auto ligt voor een gedeelte uit elkaar, maar is wel helemaal hard en redelijk compleet maar loopt nog niet.
Ik heb het Haynes werkplaatshandboek besteld, maar aangezien die er nog niet is vraag ik het hier.
Heeft iemand een paar duidelijke foto's met wat wat is?
De rechter draad op de foto hieronder geeft 12v als je probeert te starten en de linker geeft altijd 8v
http://s1371.photobucket.com/user/mulle ... b.jpg.html
Zo ziet het er nu uit
http://s1371.photobucket.com/user/mulle ... k.jpg.html
http://s1371.photobucket.com/user/mulle ... z.jpg.html
Dus mocht iemand mij kunnen uitleggen wat waar hoort, of duidelijke foto's heeft hoe het hoort, graag!