startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

default

RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

Ik ben bezig met een mini 1000 E. Er zat een scheur in het motorblok, wat we vervangen hebben. Nu zijn we bezig met de onderdelen weer op de motor te zetten. We zijn aan de startmotor toe en mijn vraag is of er ook pakking tussen de startmotor en het motorblok moet. Er is geen indicatie dat die er gezeten heeft, maar ik wil niet achteraf verrast worden ;) Weet iemand dit?

Oh ja, toen de mini het nog wel deed bleef de brandstof meter steeds steken rond de helft en gaat na een tijdje door na leeg (best schrikken als je lekker aan het toeren bent) Weet iemand waar ik moet zoeken om dit probleem te verhelpen? (Klok vervangen, kabel naar tank, of de kabel??)

Ook draaien een aantal wielmoeren door, hierdoor zitten de wielen niet perfect vast. Weet iemand waar nog moeren te koop zijn?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet!

Piet Leijstra

RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

Hoi Piet,

Welkom op het forum.

Eerst het makkelijke. Dat je benzinemeter niet verder omhoog gaat kan komen doordat de de vlotter eventueel niet meer omhoog komt. Als je de tank leeg haalt, dan kun je de dop aan de zijkant eruit halen. Er bestaat een grote kans dat je vlotter verzadigd is.

Bij de startmotor is er geen pakking nodig. Dit is namelijk een droge aansluiting.

Als je moeren doordraaien kan ik je aanraden om niet alleen de moeren te vervangen, maar ook de bouten. Bij de bedrijven hier rechts in beeld (behalve bij het hotel), zijn de meeste onderdelen wel te krijgen. En anders bestellen ze het voor je.

Groeten, Bram

default

RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

Oh, ik was niet helemaal duidelijk... De benzinemeter gaat wel helemaal omhoog bij het tanken, gaat ook normaal naar beneden (tijdens het rijden) maar blijft hangen op ongeveer de helft (terwijl er gewoon doorgereden wordt ;) ) Na een tijd als de tank bijna leeg is, doet de wijzer het weer en geeft ie bijna leeg aan (wat nogal schrikken is als je denkt dat ie halfvol is..) wat is hiervoor de oplossing? Vlotter zal wel goed zijn denk ik, omdat hij het goed doet bij een volle tank.

Bedankt alvast!

M vr G

Piet

RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

Oh, dat is redelijk normaal voor een mini. De meeste mini's hebben problemen in die richting. Is redelijk normaal. Kan aan van alles liggen. De weerstand in je klokkenteller, slechte draad, slecht contact met je vlotter. Zul je waarschijnlijk proefondervindelijk uit moeten komen.

RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren

Ik ga dit topic op slot zetten.

Voor je benzinemeter zie dit topic:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8650

Voor de volgende keer: ;)
Probeer niet al je vragen in 1 topic te stellen.
Zoek eerst op het forum.
Kan je geen topic vinden wat bij je vraag past, maak dan pas een nieuw topic aan. En dan dus 1 topic per vraag.
Op die manier houden we het forum overzichtelijk en de informatie zoveel mogelijk bij elkaar.

Veel plezier met je nieuwe Mini en veel plezier hier op het forum! Succes! :)