Hoi Piet,
Welkom op het forum.
Eerst het makkelijke. Dat je benzinemeter niet verder omhoog gaat kan komen doordat de de vlotter eventueel niet meer omhoog komt. Als je de tank leeg haalt, dan kun je de dop aan de zijkant eruit halen. Er bestaat een grote kans dat je vlotter verzadigd is.
Bij de startmotor is er geen pakking nodig. Dit is namelijk een droge aansluiting.
Als je moeren doordraaien kan ik je aanraden om niet alleen de moeren te vervangen, maar ook de bouten. Bij de bedrijven hier rechts in beeld (behalve bij het hotel), zijn de meeste onderdelen wel te krijgen. En anders bestellen ze het voor je.
Groeten, Bram
- Login of registreer om te reageren
RE: startmotor, brandstofmeter, wielmoeren
Ingediend door piette_piet op do, 31-05-2007 17:48
Ik ben bezig met een mini 1000 E. Er zat een scheur in het motorblok, wat we vervangen hebben. Nu zijn we bezig met de onderdelen weer op de motor te zetten. We zijn aan de startmotor toe en mijn vraag is of er ook pakking tussen de startmotor en het motorblok moet. Er is geen indicatie dat die er gezeten heeft, maar ik wil niet achteraf verrast worden Weet iemand dit?
Oh ja, toen de mini het nog wel deed bleef de brandstof meter steeds steken rond de helft en gaat na een tijdje door na leeg (best schrikken als je lekker aan het toeren bent) Weet iemand waar ik moet zoeken om dit probleem te verhelpen? (Klok vervangen, kabel naar tank, of de kabel??)
Ook draaien een aantal wielmoeren door, hierdoor zitten de wielen niet perfect vast. Weet iemand waar nog moeren te koop zijn?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet!
Piet Leijstra